350 tys. sprzedanych egzemplarzy "Dziennika"
Pierwszy numer "Dziennika", który ukazał się na rynku we wtorek 18 kwietnia, sprzedał się w liczbie około 350 tys. egzemplarzy - wynika z opublikowanych w środę, nieoficjalnych informacji serwisu Media&Marketing Polska.
Springer nie komentuje spekulacji prasowych - powiedział Michał Fijoł, rzecznik Axel Springer Polska (ASP), wydawcy "Dziennika".
Jesteśmy bardzo zadowoleni ze sprzedaży pierwszego numeru naszego "Dziennika" - dodał jedynie. Poinformował, że pierwszy numer "Dziennika" wyszedł w nakładzie 800 tys. egzemplarzy. Dzisiejszy nakład był na zbliżonym poziomie do wczorajszego - powiedział Fijoł.
Rzecznik nie ujawnił, w jakim nakładzie wychodziła będzie w kolejnych dniach nowa gazeta, która kosztuje 1,50 zł.
ASP planuje wydać w tym roku na kampanię promocyjną "Dziennika" ponad 100 mln zł brutto i oczekuje, że w ciągu 3-5 lat tytuł ten przynosić mu będzie rocznie 100-150 mln zł przychodów.
Koncern zapowiedział, że chce w średnim terminie uzyskać średnią sprzedaż nowej gazety na poziomie 150 tys. egzemplarzy, a potem będzie chciał ją jeszcze zwiększyć. Springer informował też, że "Dziennik" powinien osiągnąć break-even w ciągu trzech do pięciu lat, a w okresie pięciu-ośmiu lat powinny zwrócić się nakłady inwestycyjne związane z projektem. (eg)