12 polskich finalistów Cannes Liones 2006
Na 53. Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Cannes Liones 2006 ogłoszono finalistów w pierwszych sześciu kategoriach. Wśród nich jest 12 polskich prac.
20.06.2006 06:43
Najwięcej, bo 598 zgłoszeń znajduje się na liście reklamy prasowej (Press). Nieco mniej, bo 508 zgłoszeń jest na liście reklamy zewnętrznej (Outdoor). 165 finalistów ma kategoria Lions Direct czyli marketing bezpośredni, 176 Media Lions (najlepsze wykorzystanie mediów do celów reklamowych), 174 Radio Lions (reklama radiowa) i 96 Promo Lions (promocja sprzedaży).
Polska ma dwóch finalistów w kategorii Press (reklamy produktów Sunsilk, zrealizowane przez agencję JWT Warsaw dla koncernu Unilever); Outdoor (5), w tym cztery prace agencji JWT butów marki Converse i jedna praca agencji McCann Erickson Polska dla Amnesty International; Media Lions (4), w tym dwie Saatchi & Saatchi dla Amnesty International, jedna domu mediowego OMD Poland (kampania aparatu cyfrowego Sony), jedna domu mediowego Mediacom Warszawa (kampania telefonu komórkowego Nokia); Radio (1) agencja Leo Burnett dla Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.
W tym roku we wszystkich kategoriach zgłoszono około 25 tys. prac.