11,2 mld USD na reklamę papierosów
Amerykańskie koncerny tytoniowe z roku na rok zwiększają wydatki na reklamę swych wyrobów. Jak podano w Waszyngtonie, w 2001 r. na ten cel przeznaczono rekordową sumę 11,2 miliarda dolarów.
Wzrost nakładów na promowanie papierosów nie przyniósł jednak oczekiwanego wzrostu sprzedaży.
Mimo że przed dwoma laty (brak danych za poprzedni i obecny rok) aż o 17% zwiększono nakłady na promocję - sprzedaż wyrobów tytoniowych spadła o 3,8% w porównaniu z 2000 r.
Amerykański rząd już w 1971 r. wprowadził restrykcje, dotyczące reklamowania wyrobów tytoniowych. Koncerny działające w tej branży, w 1998 r. wypłaciły w ramach odszkodowań dla ofiar nałogu rządom stanowym ogółem 206 mld dol. Drastycznie spadła liczba reklam, umieszczanych w prasie i telewizji; wyroby tytoniowe są natomiast przedmiotem cenowych promocji, koncerny sponsorują imprezy sportowe itp.