11,2 mld USD na reklamę papierosów
Amerykańskie koncerny tytoniowe z roku na rok zwiększają wydatki na reklamę swych wyrobów. Jak podano w Waszyngtonie, w 2001 r. na ten cel przeznaczono rekordową sumę 11,2 miliarda dolarów.
13.06.2003 | aktual.: 13.06.2003 07:46
Wzrost nakładów na promowanie papierosów nie przyniósł jednak oczekiwanego wzrostu sprzedaży.
Mimo że przed dwoma laty (brak danych za poprzedni i obecny rok) aż o 17% zwiększono nakłady na promocję - sprzedaż wyrobów tytoniowych spadła o 3,8% w porównaniu z 2000 r.
Amerykański rząd już w 1971 r. wprowadził restrykcje, dotyczące reklamowania wyrobów tytoniowych. Koncerny działające w tej branży, w 1998 r. wypłaciły w ramach odszkodowań dla ofiar nałogu rządom stanowym ogółem 206 mld dol. Drastycznie spadła liczba reklam, umieszczanych w prasie i telewizji; wyroby tytoniowe są natomiast przedmiotem cenowych promocji, koncerny sponsorują imprezy sportowe itp.