1000 wspólnych wieczorów z "Na wspólnej"
We wtorek 9 września br. stacja TVN nadała 1000. odcinek serialu
"Na Wspólnej". Emisję obejrzało 2,3 mln osób, stanowiących 17,7 %
widzów powyżej 4 roku życia zasiadających w tym czasie przed
telewizorem.
Pierwszy odcinek serialu "Na Wspólnej" wyemitowany został 27 stycznia 2003 roku i przyciągnął wówczas1,9 mln osób, stanowiących 12 procent widowni telewizyjnej. Do wakacji 2004 roku serial TVN-u konkurował bezpośrednio z hitem serialowym dwójki - "M jak miłość", który z widownią sięgającą 10 milionów rzadko pozwalał jubilatowi znacznie przekroczyć milionową widownię. Dzięki przesunięciu emisji "Na Wspólnej" na godzinę 21:00 we wrześniu 2004 r., serial zaczął zyskiwać co raz większą rzeszę zwolenników. Największą widownię - 4 mln osób - osiągnął odcinek wyemitowany w dniu 11 lutego 2008 r.
Na przestrzeni lat serial zyskiwał coraz więcej zwolenniczek - w 2003 r. kobiety stanowiły niecałe 65% widowni, podczas gdy w 2008 r. odsetek widowni kobiecej sięgnął 70%. Systematycznie wzrastał również udział widowni wiejskiej (z 22% w 2003 r. do 34% w 2008 r.) oraz widowni z wyższym wykształceniem - z niecałych 8% w 2004 r. do ponad 13% w 2008 r.
Przez cały okres emisji serialu "Na Wspólnej" reklamodawcy wydali na promocję swoich produktów przy premierowych odcinkach serialu 481 mln zł (koszt w oparciu o cennik stacji, bez uwzględnienia plansz sponsorskich) - wynika z danych TNS OBOP.