Wystartowało głosowanie na nowe logo Polski
Można już głosować na logo, które ma stać się symbolem Polski za granicą. Do wyboru są trzy znaki, symbolizujące sprężynę wpisaną w kontury granicy Polski.
14.10.2014 | aktual.: 21.10.2014 19:12
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
[
]( http://logodlapolski.pl/ )
Według organizatorów projektu, sprężyna ma symbolizować charakter i energię Polaków, "nasze niepokorne, ale jednocześnie konstruktywne podejście do świata". - Im bardziej jako naród byliśmy ograniczani, tym większą energię i twórcze napięcie generowaliśmy. Odradzaliśmy się silniejsi i jeszcze dynamiczniej działaliśmy - wyjaśniają na swojej stronie internetowej organizatorzy.
Linia graficzna znaku została zatwierdzona przez Radę Promocji Polski. Radosław Sikorski (jeszcze jako szef MSZ) wskazał, że wybór znaku ma odbyć się na drodze głosowania i przy społecznej akceptacji. - Nie chcemy pozwolić, aby stało się jak z latawcem, który zawisł na stronie MSW i już tam został - mówi Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
Wybory rozpoczęły się 14 października br. o godzinie 11:00 i potrwają do 28 października do 24:00. Głosować można na stronie internetowej logodlapolski.pl.
Organizatorami akcji są SKM SAR, Krajowa Izba Gospodarcza, Konfederacja Lewiatan oraz Pracodawcy RP. Organizacje wspólnie powołają Fundację "Marka dla Polski", która będzie zajmowała się promowaniem nowego znaku. Logo zostanie przekazane bezpłatnie Skarbowi Państwa, dzięki temu instytucje publiczne będą mogły korzystać z niego nieodpłatnie.
Twórcą logo jest Brytyjczyk Wally Olins, jeden z najlepszych na świecie specjalistów od brandingu. Jest to jego ostatni projekt. Olins zmarł 14 kwietnia 2014 r. w wieku 83 lat.
Koszt projektu to 220 tys. euro (924 tys. zł według kursu z 14 października). Środki mają pochodzić od prywatnych przedsiębiorców, którzy chcą zaangażować się w promowanie Polski na arenie międzynarodowej.