Trwa ładowanie...

Zwolnimy w centrum do 30 km/h? Na prośbę mieszkańców

30 km/h na ulicach w centrum miasta? Wrocław dołącza do grona miast, które chcą uspokoić ruch na kluczowych ulicach. Apelować mają o to sami mieszkańcy. Nie wszystkim kierowcom ten pomysł przypadnie jednak do gustu.

Zwolnimy w centrum do 30 km/h. Na prośbę mieszkańcówZwolnimy w centrum do 30 km/h. Na prośbę mieszkańcówŹródło: ZDiUM
d276ga2
d276ga2

Pod koniec października we Wrocławiu rozpoczęły się prace mające na celu uspokojenie ruchu na kilku ulicach - przede wszystkim w centrum, ale też na obrzeżach miasta. Zadanie warte jest 1,15 mln zł i ma przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa. Ograniczenie ruchu do 30 km/h i progi spowalniające na nowych ulicach - tego powinni spodziewać się wrocławianie.

Zwolnimy w centrum do 30 km/h. Na prośbę mieszkańców

Jak podkreślają przedstawiciele Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu, o uspokojenie ruchu na ul. Sztabowej, Zakładowej, Redyckiej, Starościńskiej, Odolanowskiej, Pretficza, Dawida, Kłodnickiej apelowali sami mieszkańcy.

- Działania te mają na celu dostosowanie infrastruktury drogowej do obowiązujących lub wdrażanych ograniczeń prędkości. Powstają w miejscach, w których mimo odpowiedniego oznakowania, kierowcom zdarza się przekraczać prędkość, a tym samym powodować niebezpieczne sytuacje na drodze. Na zmianach skorzystają wszyscy użytkownicy, jednak największymi beneficjentami będą niechronieni użytkownicy, czyli piesi i rowerzyści, którzy są najbardziej narażeni na niebezpieczeństwo ze strony przekraczających dozwoloną prędkość kierowców - dodaje Anna Szmigiel-Franz, oficer piesza w Biurze Zrównoważonej Mobilności.

Lider PSL bezlitosny wobec pomysłu premiera: "Dewastacja rzeczpospolitej samorządowej"

Robotników można już dostrzec m.in. na ul. Sztabowej, gdzie na odcinku od ul. Gajowickiej do ul. Powstańców Śląskich zostanie wprowadzona "strefa 30". Oznacza to, że kierowcy będą musieli zwrócić szczególną uwagę nie tylko na prędkość, ale również inne pojazdy.

d276ga2

- Po wprowadzeniu strefy ograniczonej prędkości skrzyżowania ze wszystkimi przecznicami staną się równorzędne - tłumaczy Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu.

Aby uspokoić ruch, na wspomnianym odcinku pojawią się też azyle dla pieszych, zawężenia w obrębie wlotów ulic poprzecznych. Kierowcy muszą się też liczyć z uporządkowaniem miejsc do parkowania.

"Strefa 30" we Wrocławiu pojawi się też na ul. Pretficza, gdzie też dojdzie m.in. do zwężenia jezdni i wytyczenia miejsc parkingowych. Na ul. Kłodnickiej pojawią się zaś progi zwalniające. Ul. Redycka i Starościńska zostaną objęte ograniczeniem prędkości do 40 km/h, tam również powstaną progi spowalniające, podobnie jak na ul. Zakładowej.

Parlament Europejski chce ograniczenia prędkości do 30 km/h

Przypomnijmy, że ograniczenia prędkości do 30 km/h w terenie zabudowanym w całej UE chce Parlament Europejski. Taki projekt rezolucji przyjęto jesienią 2021 roku. Jest to spowodowane faktem, że rośnie liczba ofiar wypadków drogowych na terenie UE. Mniejsza prędkość w miastach miałaby się przyczynić do poprawienia statystyk i mniejszej liczby zgonów.

d276ga2

PE przedstawił swoją rezolucję Komisji Europejskiej, ale nawet jeśli wyda ona jakieś zalecenia w tej sprawie, to nie będą one prawnie wiążące dla państw członkowskich. Zgodnie z prawem unijnym, kraje muszą podejmować odpowiednie działania jedynie w przypadku rozporządzeń lub dyrektyw.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d276ga2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d276ga2
Więcej tematów