Zwolnili ją za narzekanie na klientów na Facebooku
22-letnia kelnerka straciła pracę w pizzerii w Charlotte (Karolina Północna), ponieważ w portalu społecznościowym Facebook poskarżyła się na zbyt niski, jej zdaniem, napiwek, jak dostała od klientów, którzy spędzili przy stoliku trzy godziny.
17.05.2010 | aktual.: 17.05.2010 19:48
Gazeta "Charlotte Observer" doniosła, że 5-dolarowy napiwek owa kelnerka uznała za niewystarczający, zwłaszcza że obsługując tych klientów, musiała zostać w pracy o godzinę dłużej. O parze, która ów napiwek zostawiła, wypowiedziała się w mało przychylnych słowach.
Kilka dni po tym, gdy narzekania kelnerki ukazały się na Facebooku, łącznie z nazwą pizzerii, kierownictwo lokalu zareagowało, wręczając młodej kobiecie wymówienie. Zarzucono jej, że naruszyła politykę firmy, zabraniającą pracownikom mówić źle o klientach oraz stawiać firmę w niekorzystnym świetle na portalach społecznościowych.
Kelnerka przeprosiła pizzerię i zaczęła szukać nowej pracy.