Trwa ładowanie...
d1t4djx
23-06-2005 13:45

Zoll: media powinny pokazywać również dobre strony życia społecznego

Media powinny nie tylko piętnować to, co jest
złe w życiu społecznym, ale także pokazywać, co w nim dobre -
powiedział podczas konferencji "Prasa regionalna a
organizacje pozarządowe" rzecznik praw obywatelskich prof. Andrzej
Zoll.

d1t4djx
d1t4djx

Zdaniem RPO, prasa nie pokazuje "Polski na: 'tak'", wzorców pozytywnych, dobrych inicjatyw, tylko skupia się na negatywnych stronach społeczeństwa.

Zoll uważa, że prasa, szczególnie regionalna, powinna być liderem społeczeństwa obywatelskiego i informować swoich czytelników o ich prawach i powinnościach.

Rzecznik przypomniał, że od 2001 r. obowiązuje ustawa o dostępie do informacji publicznej, dzięki której zarówno media, jak i obywatele mogą pytać m.in. o wydawanie publicznych pieniędzy.

Zaznaczył jednak, że mimo funkcjonowania tego prawa, wielu urzędników wykorzystuje swoją wiedzę przeciw obywatelom i często utrudnia im zdobywanie informacji.

d1t4djx

Według Zolla, rolą prasy jest informowanie obywateli o ich prawach i przypominanie urzędnikom o ich obowiązkach.

Podczas konferencji zaprezentowano efekty kampanii społecznej "Masz prawo wiedzieć" prowadzonej w dziennikach regionalnych grupy Polskapresse.

W ramach kampanii prowadzonej od września 2004 r. tytuły należące do Polskapresse opublikowały ponad 2 tys. artykułów na temat prawa obywateli do informacji, interweniowały w ich sprawach w ponad 300 przypadkach.

Polskapresse wydaje osiem tytułów, m.in. "Dziennik Łódzki", "Dziennik Bałtycki" i "Gazetę Krakowską" w łącznym dziennym nakładzie 750 tys. egzemplarzy. Według wydawnictwa, czyta je ponad 30 proc. mieszkańców Polski.

d1t4djx
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1t4djx
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj