Znamy kolejnych laureatów Lwów
Na 53. Festiwalu Reklamy w Cannes poznaliśmy laureatów Media Lions, Outdoor i Radio.
22.06.2006 07:31
Najciekawiej z tej trójki wygląda zwycięzca w kategorii najlepsze wykorzystanie mediów do celów reklamowych (Media Lions). Grand Prix dla australijskiego domu Universal McCann za kampanię dezodorantu Lynx (u nas Axe).
Agencji udało się zmienić postrzeganie marki Lynx. Wśród mężczyzn w wieku 17-25 lat dezodorant Lynx był odbierany jako preparat nadający się, co najwyżej dla ich młodszych braci. Na potrzeby reklamy firma stworzyła kreację podszytą fantazjami erotycznymi, których uosobieniem stały się hostessy wyimaginowanych linii lotniczych LynxJet.
Brązowego Lwa otrzymała Akcja „Wolność słowa na Białorusi” przygotowana przez agencję Saatchi & Saatchi Poland.
W kategorii Outdoor - pierwszej z trzech najbardziej prestiżowych kategorii konkursu, obok Press i Film, nie licząc Tytanowego Lwa za zintegrowane kampanie - za najlepszą uznano kampanię Tate Gallery autorstwa agencji Fallon z Londynu. Agencja tryumfowała za plakaty „Hungover”, „Big meeting” i „Split up”.
W tej kategorii mieliśmy w sumie pięć polskich nominacji, w tym cztery prace agencji JWT butów marki Converse i jedna praca agencji McCann Erickson Polska dla Amnesty InternationalAgencja.
Natomiast w kategorii Radio po raz kolejny tryumfowała agencja DDB Chicago i znowu za reklamę piwa Bud-Light. W tej kategorii również mieliśmy swojego reprezentanta, agencję Leo Burnett, która zakwalifikowała się do finału za reklamę dla Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji.
Media Agency of the Year została Universal McCann z Sydney.