Złote jajo znalezione w morskich głębinach. Naukowcy bezradni

Dziwny złoty obiekt znaleziony na dnie morskim u wybrzeży Alaski jest zagadką dla naukowców. Nie wiedzą, czym jest to znalezisko, podejrzewają, że może to być jajo nieznanego gatunku.

"Złote jajo" znalezione w wodach Atlantyku"Złote jajo" znalezione w wodach AtlantykuŹródło: NIEAA
d21qugs

Połyskliwy obiekt, mający po jednej stronie dziurę, z której mogło wykluć się jakieś stworzenie, został odkryty w zeszłym tygodniu przez zespół naukowców z amerykańskiej Narodowej Administracji Oceanicznej i Atmosferycznej (NOAA).

– Coś próbowało dostać się do środka... lub się wydostać – stwierdził jednej z badaczy podczas nurkowania transmitowania na żywo, kiedy odkrył jajo.

– Mam tylko nadzieję, że kiedy to szturchniemy, coś nie zdecyduje się wyjść. To jak początek horroru. Kiedy nasza cała wiedza nie jest w stanie tego zidentyfikować, jest to coś dziwnego. Jakie zwierzę zrobiłoby taką osłonkę do jajka? – zastanawia się.

d21qugs

Zespół użył robotycznego ramienia, aby wydobyć jajko i zbadać je na powierzchni. Chociaż eksperci spodziewali się, że jego konsystencja będzie galaretowata – jak jajo rekina – przypominała tkankę skórną lub jedwab, a obecnie przeprowadzane są testy DNA.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Tajemnicze obiekty na niebie. Pentagon opublikował nagrania

Tajemniczy obiekt odnaleziono ósmego dnia ekspedycji NOAA Seascape Alaska 5, która trwa od 23 sierpnia i bada dno morskie około 400 km na południe od wybrzeża Alaski. Uważa się, że około jedna trzecia życia w oceanie jest nieodkryta, dlatego zespół pobiera próbki stworzeń żyjących w głębinowych koralowcach, siedliskach gąbek i wulkanach błotnych.

– W ciągu 20 lat eksploracji głębin morskich nie widziałam czegoś takiego – powiedziała w rozmowie z Mail Online Kerry Howell, profesorka ekologii głębinowej na Uniwersytecie w Plymouth. – Nie mogę się doczekać analizy próbki, aby zrozumieć, co to właściwie jest. W głębinach morskich występuje wiele nieodkrytych gatunków, więc może natknęliśmy się na ślad nowego gatunku.