Zakończył się X Festiwal Nauki
Publiczność nie zawiodła. Przez 10 dni szturmowała sale wykładowe i laboratoria uczelni oraz instytutów badawczych. To był bardzo udany festiwal - oceniła X Festiwal Nauki w Warszawie szefowa Rady Programowej, prof. Magdalena Fikus.
X Festiwal Nauki, odbywający się pod hasłem "Brak inwestycji w naukę, to inwestycja w ignorancję", zakończyła debata na Uniwersytecie Warszawskim "Jaka Polska w jakiej Europie". Nad tym, co nas zbliża do innych krajów naszego kontynentu, a co nas od nich oddala i jaki możemy mieć wpływ na modelowanie Europy zastanawiali się prof. Krzysztof Pomian, prof. Edmund Wnuk-Lipiński i dr Marek A. Cichocki.
Warszawski Festiwal Nauki okazał się sukcesem. Podoba się publiczności. Na ponad 500 festiwalowych warsztatów, pokazów, wykładów, dyskusji, debat, spotkań przychodziło bardzo wielu bardzo różnych ludzi. Zorganizowano też ponad 200 lekcji festiwalowych. Jak co roku po zaproszenia ustawiały się długie kolejki nauczycieli- podkreśliła w rozmowie z PAP Magdalena Fikus.
Rekord frekwencji padł na imprezie zorganizowanej przez Muzeum Narodowe. Na spotkanie o pięknie w sztuce przyszło, jak oceniają organizatorzy, około 1000 osób. Tak licznej publiczności na jednym spotkaniu jeszcze nie mieliśmy. Umocniło nas to w przekonaniu, że nauka i sztuka powinny się jednoczyć w prezentacji, że można pokazywać sztukę w nauce i naukę w sztuce. Będziemy to robić w przyszłości - zapowiedziała prof. Fikus.
Nie mamy jeszcze dokładnych danych, ale wydaje mi się, że frekwencja była wyższa niż w latach ubiegłych. Chodziłam na różnorodne festiwalowe spotkania i właściwie wszędzie widziałam pełne sale, choć pogoda była piękna- podkreślała współorganizatorka imprezy.
Podczas uroczystego podsumowania Festiwalu prof. Magdalena Fikus w imieniu Rady Programowej wręczyła Nagrodę dla Młodego Popularyzatora. Otrzymał ją Takao Ishikawa z Wydziału Biologii UW, który podczas X Festiwalu Nauki zaprezentował wykład dotyczący prionów.
W warszawskim X Festiwalu Nauki wzięło udział ponad 100 instytucji naukowych i edukacyjnych.