Zainaugurowano kampanię promującą polskie produkty
Kampanię, promującą produkty wytworzone w
Polsce, zainaugurowano na Zamku Królewskim w Warszawie.
Ma ona potrwać do 30 kwietnia. Symbolem kampanii jest jabłko, a
hasłem - "kupując polskie produkty, dajesz pracę".
24.02.2004 | aktual.: 24.02.2004 16:53
Zaangażowanie w kampanię - nieodpłatnie udostępniając czas antenowy i miejsce na reklamę - zadeklarowały stacje TVP, TVN, Polsat, Polskie Radio, Radio RMF FM, Radio Zet oraz dziennik "Rzeczpospolita".
Na symbol kampanii promującej polskie produkty wybrano jabłko, gdyż "jest to produkt mały, tani i kupowany często" - wyjaśnił na konferencji prasowej Jacek Sadowski, dyrektor agencji marketingowej DEMO Effective Launching, która opracowała kampanię.
Celem kampanii jest wsparcie polskiej gospodarki. Promowane będą wszystkie produkty wytworzone zarówno przez polskie, jak i zagraniczne firmy na terenie Polski. Po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej łączenie produktu z narodowym pochodzeniem będzie niemożliwe (będzie można natomiast łączyć produkt z regionem, miastem, itp.) - podkreślił Sadowski.
Kampanię opracowała agencja DEMO Effective Launching, firma ze 100-procentowym kapitałem polskim. Powołując się na lutowe badania TNS OBOP, DEMO podało, że tylko 5% badanych twierdzi, że zwraca uwagę na to, czy kupuje polski produkt, czy też produkt wytworzony przez zagranicznego producenta.