Yahoo wzmacnia swoją pozycję w Indiach
Yahoo chcąc zwiększyć swój udział w hinduskim rynku uruchomił portale w siedmiu lokalnych językach.
Anglojęzyczny portal Yahoo ma w Indiach około 30 milionów odwiedzających, co stanowi około 85% hinduskich użytkowników internetu, ale chce mieć znacznie więcej. Język angielski jest w Indiach drugim po hindi językiem oficjalnym, ale nie wszyscy Hindusi znają go na odpowiednim poziomie.
Yahoo ma nadzieję, że w najbliższych pięciu latach liczba Hindusów korzystających z sieci wzrośnie do ponad 400 milionów osób. Przyspieszyć ma to nie tylko rozwój technologiczny, ale również odpowiednia liczba stron internetowych publikowanych w lokalnych językach.
Yahoo wprowadził już do swojego komunikatora specjalny moduł umożliwiający prowadzenia pogawędek w dziewięciu lokalnych językach Indii. W drugim kwartale tego roku powstaną lokalne wersje serwisu poczty e-mail. W dalszych planach jest przetłumaczenie takich narzędzi Yahoo jak grupy dyskusyjne, blogi itp. Również najnowsze wiadomości i inne informacje będą przystosowane do poszczególnych grup językowych.
Kilka międzynarodowych firm zainteresowało się już wcześniej hinduskim rynkiem internetowym oferując jego użytkownikom swoje produkty i usługi. Jednak zyski z reklamy online nie są jeszcze duże, w ubiegłym roku wyniosły około 50 milionów dolarów, ale bardzo szybko rosną. Dla porównania zyski z reklamy telewizyjnej w Indiach wyniosły miliard dolarów.
Portale w językach lokalnych będą atrakcyjne szczególnie w mniejszych miastach, gdzie nawet jeśli zna się angielski, nie używa się go. W tych miastach tworzy się klasa średnia posiadająca stałe dochody, a wielu reklamodawców z pewnością zainteresuje się taką grupą docelową.