"Wytatuowane" owoce
Dla wszystkich, którzy nie lubią rozmaitych etykietek z ceną i innymi informacjami, przyklejanych bezpośrednio na pomarańczach, gruszkach czy ogórkach, "New York Times" przynosi we wtorek dobre wieści - w USA pojawiły się już w sprzedaży owoce i warzywa, na których rozmaite informacje "wytatuowano" na skórce za pomocą lasera.
19.07.2005 | aktual.: 19.07.2005 14:08
Laser wypala nazwę produktu, numer identyfikacyjny, kraj pochodzenia itp. Informacja jest wyraźnie widoczna dla klientów i kasjerów.
"New York Times" informuje też o innych projektach, mających ułatwić handel owocami i warzywami. W USA testy przechodzą inteligentne kamery przy kasach, potrafiące rozpoznać mandarynki, śliwki, gruszki, czy marchewkę. W Japonii sprzedaje się już jabłka z kodem kreskowym, wytrawionym w wosku, który pokrywa skórkę.