Wyszukiwarka hakia wypływa na szersze wody
Wyszukiwarka hakia, której współwłaścicielem
jest Prokom, wchodzi na rynek masowy. Jej wartość już można
szacować na 800 mln dolarów - twierdzi "Puls Biznesu".
30.08.2007 | aktual.: 30.08.2007 06:32
Z hakii można korzystać od ponad roku. Na razie jednak inteligentna wyszukiwarka znana jest głównie wśród specjalistów z branży. Taką mamy strategię. Najpierw chcieliśmy dotrzeć do analityków i obserwatorów rynku i uświadomić im, że hakia istnieje. Teraz przyszedł czas na rynek masowy- mówi Ilkka Almonkari, odpowiedzialny za projekt hakii z ramienia grupy Prokom.
W przyszłym roku hakia zamierza uruchomić nowe wersje językowe wyszukiwarki (na razie działa tylko angielska). Na pierwszy ogień pójdzie język hiszpański, a potem języki azjatyckie. Liczbę użytkowników wyszukiwarki szacuje się obecnie na kilkadziesiąt tysięcy dziennie - podaje "Puls Biznesu".
Mimo krótkiej historii hakia jest już na liście 100 największych alternatywnych wyszukiwarek na świecie (w sumie jest ich tysiąc). Bardzo pobieżne szacunki przypisują jej 0,8% światowego rynku wyszukiwarek, którego wartość szacowana jest na blisko 100 mld USD. To daje wycenę wysokości 800 mln USD - pisze "Puls Biznesu". (PAP)