'Wyprzedź jesienny atak astmy'
Agencja HealthWay Integrated Healthcare Communications rozpoczęła
kampanię społeczną "Wyprzedź jesienny atak astmy". Celem
prowadzonych działań jest zachęcenie rodziców dzieci z astmą do
działań zapobiegających zaostrzeniom choroby, która nasila się o
tej porze roku.
HealthWay odpowiada za zbudowanie strategii i kreacji. Głównym przesłaniem wyrażonym w haśle: Wyprzedź jesienny atak astmy - idź z dzieckiem do lekarza jest mobilizacja rodziców do działania, w wyniku którego dziecko uniknie zaostrzenia choroby.
W kampanii zostanie wykorzystany: outdoor, spoty w dwóch ogólnopolskich rozgłośniach radiowych (RMF FM i Trójce), banery na najpopularniejszym obecnie portalu społecznościowym oraz działania PR (prasa, radio, telewizja).
Agencja przygotowała także akcję wspierającą w Internecie - word of mouth oraz stronę informacyjną www.astmaudzieci.pl.
Zjawisko "wrześniowej epidemii astmy" ma kilka współwystępujących przyczyn: ekspozycja na alergeny w środowisku szkolnym, z którymi podczas wakacji dzieci nie miały kontaktu, stres związany z nauką, mniej regularne stosowanie rutynowego leczenia podczas wakacji, a przede wszystkim typowe jesienne infekcje wirusowe dróg oddechowych. Wizyta u alergologa lub pediatry bezpośrednio po wakacjach to jedyny sposób, aby ustrzec dziecko przed nasilonymi atakami astmy, które co roku powtarzają się kilka tygodni po rozpoczęciu roku szkolnego.