Przeciwnicy Trumpa znaleźli sposób na kampanię. Użyli Elona Muska

Elon Musk wyłania się jako nowa gwiazda w reklamach i apelach o zbiórki funduszy. Polityczni przeciwnicy Trumpa próbują wykorzystać rolę miliardera technologicznego w cięciach w rządzie federalnym, aby zmotywować swoich wyborców i darczyńców - ocenia CNN.

Elon Musk
Elon Musk
Źródło zdjęć: © East News | JIM WATSON
Mateusz Dolak

Reklamy mają na celu przedstawienie urzędników jako chętnych do cięcia wydatków na opiekę zdrowotną dla dzieci i osób starszych. Obrazki z miliarderem Elonem Muskiem trzymającym piłę łańcuchową mają uświadomić, jak dramatyczne będą to cięcia.

Dyrektor generalny Tesli odgrywa również główną rolę w kampanii, która wspiera kandydata liberalnego ubiegającego się o wolne miejsce w sądzie w Wisconsin w wyborach, które mogą zmienić równowagę Sądu Najwyższego stanu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Polska może liczyć na USA? Zapytaliśmy o to w Sejmie

Kampanie reklamowe z udziałem miliardera mają na celu sprawdzenie, czy Musk – którego Forbes uważa za najbogatszego człowieka na świecie – okaże się politycznym obciążeniem dla Republikanów, ponieważ nadal odgrywa wiodącą rolę w administracji federalnej.

- Obecnie jest głównym tematem większości nagłówków. Niezależnie od tego, czy chcesz, czy nie, jego nazwisko jest na twoich ustach - powiedziała w rozmowie z CNN Lynda Tran, strateg Demokratów i była urzędniczka administracji Bidena.

Sondaże

W ogólnokrajowym sondażu Marist/NPR/PBS przeprowadzonym pod koniec lutego ponad połowa badanych wyraziła nieprzychylną opinię o Musku, w porównaniu do 39 procent, którzy mieli na jego temat pozytywną opinię.

Oddzielny sondaż przeprowadzony przez Quinnipiac University wykazał, że 55 procent ankietowanych uważa, że ​​Musk ma zbyt dużą władzę w podejmowaniu decyzji dotyczących USA.

Sondaż ujawnił również wyraźny podział partyjny: wśród Demokratów 96 procent stwierdziło, że Musk ma zbyt dużą władzę, a tylko 16 procent Republikanów uważało tak samo.

Czytaj też:

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (26)