Trwa ładowanie...
d2kfcnh
23-12-2005 01:09

Wydawca gazety 'Fakt' nie stosował dumpingu

UOKiK umorzył postępowanie wobec wydawcy dziennika "Fakt".

d2kfcnh
d2kfcnh

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Cezary Banasiński umorzył postępowanie antymonopolowe przeciwko wydawcy dziennika „Fakt”. Postępowanie antymonopolowe zostało wszczęte kilka miesięcy temu na wniosek spółki Media Express. Zdaniem wydawcy „Super Expressu” jego główny konkurent – Axel Springer naruszył przepisy ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Cena 1 zł, po której od października 2003 r. do kwietnia 2004 r. oferowany był dziennik „Fakt” nie równoważyła kosztów redakcji, druku, dystrybucji gazety ani jej promocji – dowodziła spółka Media Express. Zdaniem wnioskodawcy praktyka Axel Springera miała na celu wyłącznie wyeliminowanie z rynku tabloidów dziennika „Super Express”.

Po przeanalizowaniu sprawy Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów umorzył postępowanie. Za decydujące uznano fakt, że rynek tabloidów w Polsce znajduje się w fazie dynamicznego rozwoju, a pozycja funkcjonujących na nim wydawców nie jest stabilna.

W opinii Urzędu, Axel Springer – mimo znaczącego udziału w rynku – nie jest w stanie działać niezależnie od konkurentów. We wszystkich decyzjach musi brać pod uwagę obecność innych przedsiębiorców, którzy w każdej chwili mogą odebrać mu czytelników. Przyjmując zatem, że wydawca dziennika „Fakt” nie posiada pozycji dominującej, a zatem stosowana przez niego praktyka nie miała charakteru nadużycia rynkowej przewagi wobec konkurenta, Urząd stwierdził brak podstaw do dalszych działań.

A co na to Media Express?

d2kfcnh

- W ubiegłym tygodniu otrzymaliśmy oficjalna decyzję UOKiK o umorzeniu postępowania w sprawie stosowania przez Axel Springer Polska Sp. z o.o. praktyki ograniczającej konkurencję na krajowym rynku tabloidów, polegającej na nadużywaniu pozycji dominującej poprzez sprzedaż detaliczną dziennika Fakt poniżej kosztów, co może przeciwdziałać ukształtowaniu się warunków niezbędnych do rozwoju konkurencji i stanowić naruszenie art.8 ust.1 w związku z art.8 ust.2 pkt 5 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, z dn.15.12.2005. Zgodnie z prawem Media Express ma 14 dni na zapoznanie się z jej treścią oraz podjęcie decyzji o złożeniu odwołania do Sądu Antymonopolowego. Termin ten upływa 30 grudnia 2005 - poinformowała w lakonicznym komunikacie Kaja Sikorska, Szef PR Media Express sp. z o.o.

d2kfcnh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2kfcnh
Więcej tematów