ŚwiatWydaje miliony, by zapewnić sobie reelekcję

Wydaje miliony, by zapewnić sobie reelekcję

Burmistrz Nowego Jorku Michael Bloomberg, który stara się o reelekcję w listopadowych wyborach, przeznaczył na ten cel z własnej kieszeni już 85,2 mln dol. To największa w historii USA suma, jaką kandydat na publiczny urząd wydał na kampanię wyborczą - podał dziennik "New York Times".

25.10.2009 | aktual.: 25.10.2009 14:18

Dotychczasowy rekord, wynoszący dokładnie 85 mln dol., także należał do Bloomberga i został ustanowiony w 2004 r., przed poprzednimi wyborami nowojorskiego włodarza.

Wybory burmistrza Nowego Jorku zaplanowano na 3 listopada. Do tego czasu Bloomberg, właściciel imperium informacyjnego o tej samej nazwie, wyda na autopromocję kolejne 25-55 mln dol. - twierdzi "NYT".

Rywal urzędującego burmistrza William C. Thompson przeznaczył na kampanię zaledwie 6 mln dol. Jego rzecznik ocenił zaś, że rozrzutność Bloomberga jest "nieprzyzwoita".

Bloomberg, którego fortunę szacuje się na 16 mld dol., stanął w szranki o urząd burmistrza Nowego Jorku już po raz trzeci. Łączny koszt wszystkich jego kampanii wyborczych przekroczy 250 mln dol.

Dla porównania, burmistrz New Jersey Jon Corzine, który dwukrotnie ubiegał się o to stanowisko i raz wystartował w wyborach do Senatu, przeznaczył na wszystkie kampanie wyborcze 130 mln dol.

Z kolei udział w dwóch wyścigach o prezydenturę kosztował wydawcę znanego magazynu biznesowego Steve'a Forbesa 114 mln dol.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)