Złotoryja: elektroniczne rejestratory sprawdzą czas pracy urzędników miejskich

W Urzędzie Miasta w Złotoryi (woj. dolnośląskie) zamontowane zostaną elektroniczne rejestratory czasu pracy. - Ma to na celu usprawnienie pracy urzędu - mówi WP Piotr Maas, rzecznik złotoryjskiego magistratu.

Obraz
Źródło zdjęć: © WP

Już od maja elektroniczny rejestrator będzie mierzył czas pracy złotoryjskich urzędników miejskich. Pomysł wprowadzenia takiego rozwiązania narodził się w głowie burmistrza miasta.

- Projekt wprowadzenia elektronicznego rejestratora czasu pracy w naszym urzędzie wyszedł od prezydenta Roberta Pawłowskiego. Rejestrator jest prostym i skutecznym urządzeniem wykorzystywanym już w wielu zakładach pracy i urzędach - mówi w rozmowie z Wirtualną Polską Piotr Maas.

Na razie zainstalowany będzie tylko jeden rejestrator - przy głównym wejściu do ratusza, wewnątrz budynku. Pracownicy UM będą posiadać specjalne breloczki-identyfikatory z czipem, którymi zbliżeniowo zatwierdzać będą każde swoje przyjście i wyjście z budynku ratusza. Urządzenie rejestrujące będzie połączone z wewnętrzną siecią komputerową urzędu, dzięki czemu dział kadr będzie na bieżąco otrzymywał wszystkie informacje o czasie pracy urzędników miejskich.

- Rejestrator ma przede wszystkim na celu usprawnić pracę urzędu. W tej chwili ewidencja czasu pracy prowadzona jest systemem tradycyjnym: poprzez podpisywanie listy obecności oraz wpisy w książce wyjść w czasie służbowym. To powoduje że rano – gdy wszyscy przychodzą do pracy na jedną godzinę – tworzy się kolejka do podpisania listy obecności i zbędne zmieszanie. Zdaniem burmistrza Pawłowskiego to niepotrzebna strata czasu, podobnie jak konieczność każdorazowego wypisania się w książce i wpisania w przypadku wyjścia z urzędu w godzinach pracy – tłumaczy potrzebę wprowadzenia rejestratora Piotr Maas.

Tego typu urządzenia działają w urzędach wielu innych miast na terenie Polski, w tym m.in. dolnośląskiego Bolesławca. Tam rejestrator zamontowany jest w każdym z kilku budynków magistratu na terenie miasta.

- U nas system elektronicznej rejestracji czasu pracy wprowadzony został już prawie cztery lata temu, 1 maja 2011 r. Sprawdza się bardzo dobrze, szczególnie w rejestrowaniu indywidualnego czasu pracy. Pozwala dokładnie wskazać np. wyjścia w sprawach prywatnych, dzięki czemu jest wiadome, ile czasu dany pracownik musi odpracować – wyjaśnia WP rzecznik UM w Bolesławcu, Agnieszka Gergont.

Byłeś świadkiem lub uczestnikiem zdarzenia? .

Wybrane dla Ciebie
Brutalna wendeta w Grecji. "Czułem się jak w piekle"
Brutalna wendeta w Grecji. "Czułem się jak w piekle"
O krok od tragedii. Rodzina podtruła się tlenkiem węgla
O krok od tragedii. Rodzina podtruła się tlenkiem węgla
Ostre słowa Pawłowicz. Tak zareagowała na krytykę Żurka
Ostre słowa Pawłowicz. Tak zareagowała na krytykę Żurka
Brutalne pobicie w Żyrardowie. Policja poszukuje sprawcy
Brutalne pobicie w Żyrardowie. Policja poszukuje sprawcy
Wypadek w Pruszkowie. Dziewięć osób rannych, w tym dwoje dzieci
Wypadek w Pruszkowie. Dziewięć osób rannych, w tym dwoje dzieci
Kanada planuje przekazać Ukrainie rosyjski samolot An-124
Kanada planuje przekazać Ukrainie rosyjski samolot An-124
Pochówki po ekshumacjach Polaków. Ambasador Ukrainy podał szczegóły
Pochówki po ekshumacjach Polaków. Ambasador Ukrainy podał szczegóły
Dzieci znalazły igłę w cukierku. "Uniknęliśmy tragedii"
Dzieci znalazły igłę w cukierku. "Uniknęliśmy tragedii"
Bitwa o Pokrowsk. "Liczba zlikwidowanych Rosjan stopniowo rośnie"
Bitwa o Pokrowsk. "Liczba zlikwidowanych Rosjan stopniowo rośnie"
To jeszcze nie koniec ciepła. Znów będzie powyżej 15 stopni
To jeszcze nie koniec ciepła. Znów będzie powyżej 15 stopni
Rosja wściekle atakuje. Na Ukrainę w październiku spadło 270 rakiet
Rosja wściekle atakuje. Na Ukrainę w październiku spadło 270 rakiet
Strzelanina na Krecie z trzema ofiarami. Służby o wendecie
Strzelanina na Krecie z trzema ofiarami. Służby o wendecie