Wrocław. Trasa rowerowa do Bielan prawie gotowa. Korzysta z niej już wielu cyklistów
Trasa z Wrocławia do Bielan to ważny odcinek na rowerowej mapie miasta. Inwestycja jest już prawie ukończona. Mimo iż w wielu miejscach trwają prace budowlane, z drogi korzysta już wielu rowerzystów.
Nowa trasa rowerowa, dzięki której dojedziemy z Wrocławia do Bielan Wrocławskich, jest już prawie gotowa. To świetna informacja dla miłośników przemieszczania się po mieście na dwóch kółkach. Nowy odcinek prowadzi przez aleję Karkonoską, począwszy od przystanku tramwajowego i pętli Krzyki, przez park Kleciński, aż do ronda przy ul. Francuskiej na Bielanach Wrocławskich.
Wrocław. Trasa rowerowa do Bielan prawie gotowa. Korzysta z niej już wielu cyklistów
Lokalizacja nowej trasy powoduje, że to niezwykle ważne połączenie. Odcinek łączy się z wybudowaną już drogą przy hipermarkecie Auchan. Dalej można przejechać nową siecią tras, którą stworzyła gmina Kobierzyce, pod autostradą do Bielan Wrocławskich i Kobierzyc. Takie usytuowanie sprawia, że użytkowników nowej drogi z pewnością nie zabraknie.
Mimo iż w wielu miejscach trwają jeszcze prace budowlane, z trasy korzysta już spora liczba rowerzystów, co pokazuje, że jest to trafiona i ważna inwestycja. Coraz więcej osób decyduje się na przesiadkę na środek transportu napędzany siłą własnych mięśni, co sprawia, że infrastruktura tego typu jest we Wrocławiu niezbędna.
Nowa trasa rowerowa z Wrocławia do Bielan Wrocławskich jest na tyle szeroka, że bez problemu zmieszczą się na niej cykliści jadący z przeciwnych kierunków. W wielu miejscach droga jest oddalona od ulicy.
Większość odcinka można pokonać bez konieczności poruszania się po jezdni, co bez wątpienia jest sporym plusem. Rowerzyści wolą być odseparowani od ruchu samochodowego. Jest to dla nich bardziej komfortowe, a przede wszystkim bezpieczniejsze.
Wrocław - trasa rowerowa w liczbach
- Jednokierunkowe drogi rowerowe 2 m / 139 m
- Dwukierunkowe drogi rowerowe 2 m / 892 m
- Dwukierunkowe drogi rowerowe 2,5 m / 1214 m
- Dwukierunkowe drogi rowerowe 3 m / 2063 m
- Przejazdy dwukierunkowe 2 m / 78 m
- Przejazdy dwukierunkowe 2,5 m / 144 m
- Przejazdy dwukierunkowe 3 m / 88 m
- Ciągi pieszo-rowerowe - szerokość istniejącego chodnika 491 m.
.