Wrocław. Tramwaj na Popowice. Umowa na kolejny etap inwestycji podpisana
Miasto Wrocław od kilku miesięcy prowadzi prace związane z budową linii tramwajowej na Popowice. Właśnie podpisano umowę dotyczącą kolejnego etapu inwestycji - od ul. Jagiełły do Młodych Techników oraz od ul. Starogroblowej do Milenijnej.
30.09.2020 | aktual.: 01.03.2022 14:02
Budowa linii tramwajowej na Popowice była koniecznością, bo równoległa ul. Legnicka od kilku lat jest przeładowana tramwajami, które kursują w kierunku Pilczyc, Kozanowa i Leśnicy.
W ostatnich miesiącach inwestycja związana z budową linii tramwajowej na Popowice prowadzona była w okolicach ul. Długiej - w pobliżu hipermarketu Kaufland oraz wiaduktu kolejowego, który przy tej okazji został poszerzony i zmodernizowany. Teraz podpisano umowę na kolejny etap prac.
Wrocław. Tramwaj na Popowice. Umowa na kolejny etap inwestycji podpisana
- Rozwój komunikacji miejskiej we Wrocławiu to jeden z moich priorytetów. Nie tylko inwestujemy w nowy tabor i remonty torowisk, ale także staramy się realizować inwestycje, dzięki którym usprawnimy obsługę komunikacyjną kolejnych osiedli we Wrocławiu - mówi prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.
W ramach drugiego etapu prac, nowe torowisko powstanie od ul. Jagiełły do Młodych Techników oraz od ul. Starogroblowej do Milenijnej. Na trasie inwestycji przebudowanych zostanie aż dziesięć skrzyżowań ((m.in. ulic Mieszczańskiej, Dmowskiego i Jagiełły, Wejherowskiej i Popowickiej oraz Milenijnej i Popowickiej) i ponad 1,5 kilometra poszczególnych ulic.
Dodatkowo wyremontowana zostanie również instalacja wodociągowa, MKT i sieć energetyczna. Wzmocniony zostanie też most Dmowskiego, tak aby mogły nim przejechać tramwaje.
Na razie nie wiadomo, jakie linie pojadą przez Popowice. Decyzja w tej sprawie zostanie podjęta po konsultacjach społecznych. Bez wątpienia dojdzie jednak do sporych zmian w rozkładzie jazdy MPK Wrocław.
Umowa na budowę kolejnej części linii tramwajowej na Popowice zawarta została z firmą Pro-Tra Building ma wartość 150 mln zł, podczas gdy cała inwestycja szacowana jest do tej pory na 222,7 mln zł. Miasto Wrocław zyskało na nią dofinansowanie z UE na kwotę 75,7 mln zł.