RegionalneWrocławWrocław. Ruszyła kampania promująca turystykę. Odkryj Dolny Śląsk

Wrocław. Ruszyła kampania promująca turystykę. Odkryj Dolny Śląsk

Dziewięć niesamowitych atrakcji, dziewięć intrygujących haseł, a wszystko przedstawione na bilbordach rozsianych po Dolnym Śląsku i największych miastach Polski - tak Dolny Śląsk zachęca do odkrywania swoich tajemnic. Za nami inauguracja nowej kampanii promocyjnej regionu.

Wrocław. Ruszyła kampania promująca turystykę. Odkryj Dolny Śląsk
Źródło zdjęć: © wp.pl
Łukasz Kuczera

Koronawirus sprawił, że w tym roku wielu z nas nie wybierze się na zagraniczne wakacje. Powody - pandemia i obawa przed dalekimi podróżami. Na Dolnym Śląsku i w pięciu ościennych województwach rozpoczęła się kampania promująca urlopy i krótki wypoczynek w naszym regionie.

- Turystyka jest jedną z tych branż, które najsilniej odczuły negatywne skutki pandemii koronawirusa. Warto zauważyć, że jest to jednocześnie branża, która od lat znacząco wpływa na funkcjonowanie Dolnego Śląska, kreując zatrudnienie, ale też rozwój regionalny. Właśnie dlatego tak ważne jest wsparcie dolnośląskiej turystyki - mówi marszałek województwa Cezary Przybylski.

Wrocław. Ruszyła kampania promująca turystykę. Odkryj Dolny Śląsk

Dochody branży turystycznej w Polsce w ostatnich miesiącach drastycznie zmalały. Według badań Urzędu Statystycznego w kwietniu z turystycznych obiektów noclegowych skorzystało 86,4 tys. turystów, którym udzielono 326,2 tys. noclegów. W porównaniu z kwietniem ubiegłego roku było to mniej odpowiednio o 96,5 proc. i o 94,5 proc. Spadek liczby turystów odnotowano również w maju. Według szacunków liczba osób korzystających z noclegów w porównaniu z analogicznym miesiącem roku ubiegłego była niższa o ok. 88,1 proc.

Już w maju władze samorządowe wiedziały, że:

  • 87 proc. Polaków zdecydowało, że swoje wakacje spędzi w Polsce;
  • 59 proc. planujących wyjazd chce spędzić urlop w regionie innym, niż mieszka;
  • 69 proc. doceni miejsca, w których możliwe jest zachowanie społecznego dystansu

Branża turystyczna potrzebuje dziś wsparcia i każdy może dołożyć do niego cegiełkę. Hotele, pensjonaty, restauracje, muzea, lokalne atrakcje - aby wesprzeć region trzeba go… po prostu odkryć.

- Poprzez kampanię promujemy nasz region, który ma wiele do zaoferowania. Od gór, po stawy milickie czy przeróżne zabytki. W ten sposób chcemy zachęcić do zwiedzania Dolnego Śląska, a obecność turystów, to najlepsza pomoc dla branży turystycznej - mówi Paweł Wybierała, członek zarządu województwa dolnośląskiego.

Województwo lubuskie, łódzkie, wielkopolskie, śląskie, opolskie i w końcu dolnośląskie - w tych wszystkich miejscach Dolny Śląsk zaprasza do odwiedzenia i odkrywania najpiękniejszych miejsc naszego regionu. Warto wyjechać z miasta, by zobaczyć więcej, bo przecież Dolny Śląsk to województwo z największą liczbą zabytków w Polsce i przyrodą, która oferuje niezapomniane widoki. Bilbordy na Dolnym Śląsku i w ościennych województwach zachęcają do zgłębienia historii, ukazują różnorodne miejsca, aby trafić do osób o odmiennych zainteresowaniach.

Na specjalnie utworzonych billboardach znalazły się m.in. Twierdza Srebrna Góra, Most Rędziński we Wrocławiu, Zamek Czocha czy Stawy Milickie.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)