RegionalneWrocławWrocław. Rowerostrada aż do Drezna. Za dwa lata jednoślady pojadą na długi dystans

Wrocław. Rowerostrada aż do Drezna. Za dwa lata jednoślady pojadą na długi dystans

Reprezentanci 25 samorządów spotkają się wkrótce w Środzie Śląskiej, by rozmawiać na temat rewolucyjnej inwestycji - nowej dolnośląskiej autostrady rowerowej. Połączyć ma ona drogi rowerowe w Niemczech, przez Dolny Śląsk aż do Opola. Ta wyjątkowa trasa ma liczyć prawie 275 kilometrów.

Wrocław. Rowerostrada aż do Drezna. Za dwa lata jednoślady pojadą na długi dystans
Wrocław. Rowerostrada aż do Drezna. Za dwa lata jednoślady pojadą na długi dystans
Źródło zdjęć: © foter.com

Inwestycja ma potrwać dwa lata. Jeśli plany się powiodą, w 2022 roku będzie można wybrać się w podróż nową trasą z Polski do Drezna. Taka wyprawa, według wstępnych wyliczeń, ma trwać około 14 godzin dla cyklisty średnio zaawansowanego, a droga nawierzchnia i organizacja ruchu ma zapewnić komfort i bezpieczeństwo.

Aby powstała taka nowoczesna autostrada rowerowa, trzeba dobudować kilkaset kilometrów nowych dróg rowerowych w regionie i zręcznie połączyć już istniejące. Ważne jest, by wszystkie trasy włączone w system rowerostrady spełniały wyznaczone parametry - szerokość od 3 do 3,5 metra.

Wrocław. Rowerostrada aż do Drezna. Za dwa lata jednoślady pojadą na długi dystans

Trasa nie będzie jedynie nitką łączącą polskie i niemieckie miasto - przewidziane jest też przeprowadzenie odnóg do rejonów atrakcyjnych turystycznie, na przykład do Wielkopolski przez Dolinę Baryczy. Chodzi bowiem o to, by w te miejsca, wymarzone obszary do zwiedzania, rekreacji i aktywności, trafili turyści.

Inwestycja ma kosztować około 200 mln złotych. Realizacja przedsięwzięcia będzie możliwa dzięki porozumieniu w tej sprawie, zawartemu pomiędzy dolnośląskimi samorządami 25 gmin i powiatów i Urzędem Marszałkowskim.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)