Wrocław. Rowerostrada aż do Drezna. Za dwa lata jednoślady pojadą na długi dystans
Reprezentanci 25 samorządów spotkają się wkrótce w Środzie Śląskiej, by rozmawiać na temat rewolucyjnej inwestycji - nowej dolnośląskiej autostrady rowerowej. Połączyć ma ona drogi rowerowe w Niemczech, przez Dolny Śląsk aż do Opola. Ta wyjątkowa trasa ma liczyć prawie 275 kilometrów.
Inwestycja ma potrwać dwa lata. Jeśli plany się powiodą, w 2022 roku będzie można wybrać się w podróż nową trasą z Polski do Drezna. Taka wyprawa, według wstępnych wyliczeń, ma trwać około 14 godzin dla cyklisty średnio zaawansowanego, a droga nawierzchnia i organizacja ruchu ma zapewnić komfort i bezpieczeństwo.
Aby powstała taka nowoczesna autostrada rowerowa, trzeba dobudować kilkaset kilometrów nowych dróg rowerowych w regionie i zręcznie połączyć już istniejące. Ważne jest, by wszystkie trasy włączone w system rowerostrady spełniały wyznaczone parametry - szerokość od 3 do 3,5 metra.
Wrocław. Rowerostrada aż do Drezna. Za dwa lata jednoślady pojadą na długi dystans
Trasa nie będzie jedynie nitką łączącą polskie i niemieckie miasto - przewidziane jest też przeprowadzenie odnóg do rejonów atrakcyjnych turystycznie, na przykład do Wielkopolski przez Dolinę Baryczy. Chodzi bowiem o to, by w te miejsca, wymarzone obszary do zwiedzania, rekreacji i aktywności, trafili turyści.
Inwestycja ma kosztować około 200 mln złotych. Realizacja przedsięwzięcia będzie możliwa dzięki porozumieniu w tej sprawie, zawartemu pomiędzy dolnośląskimi samorządami 25 gmin i powiatów i Urzędem Marszałkowskim.