RegionalneWrocławWrocław. Remont skrzyżowania ul. Dubois z Drobnera coraz bliżej. Ma być bezpieczniej

Wrocław. Remont skrzyżowania ul. Dubois z Drobnera coraz bliżej. Ma być bezpieczniej

Spółka Wrocławskie Inwestycje otworzyła oferty w przetargu na przebudowę skrzyżowania ul. Drobnera z Dubois. Obecnie trwa analiza propozycji pod względem formalnym. Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał 11 miesięcy na przygotowanie projektu przebudowy. Wtedy też poznamy finalny koszt inwestycji.

Wrocław. Remont skrzyżowania ul. Dubois i Drobnera coraz bliżej. Ma być bezpieczniej
Wrocław. Remont skrzyżowania ul. Dubois i Drobnera coraz bliżej. Ma być bezpieczniej
Źródło zdjęć: © Wrocławskie Inwestycje
Łukasz Kuczera

17.05.2021 10:59

Obecnie skrzyżowanie ul. Drobnera z Dubois nie należy do najbezpieczniejszych. Dotyczy to przede wszystkim pasażerów tramwajów MPK Wrocław, którzy mają do swojej dyspozycji wąskie przejście, które jest na tyle małe, że osoby oczekujące na tramwaje jadące w kierunku Mostów Uniwersyteckich nie mogą nawet liczyć na wiatę przystankową.

Dodatkowo niewielka odległość od ruchliwej jezdni powoduje, że łatwo wpaść pod samochód. Miasto chce, aby to się zmieniło, stąd ogłoszony plan przebudowy skrzyżowania ul. Drobnera z Dubois.

Wrocław. Remont skrzyżowania ul. Dubois z Drobnera coraz bliżej. Ma być bezpieczniej

Otwarcie ofert w przetargu na przebudowę skrzyżowania to dopiero pierwszy etap pracy. Teraz Wrocławskie Inwestycje muszą przeanalizować oferty, jakie spłynęły do spółki. Ich analiza pod kątem formalnym pozwoli wyłonić zwycięzcę przetargu, po czym dojdzie do oficjalnego podpisania umowy. Wykonawca będzie miał 11 miesięcy na przygotowanie projektu przebudowy.

Koronawirus w odwrocie? Dr Paweł Grzesiowski smutno pokręcił głową

Wrocław ma konkretny plan na to, jak miałoby wyglądać skrzyżowanie ul. Drobnera z Dubois po zakończeniu prac. W tej części miasta miały powstać wygodny węzeł przesiadkowy. Oznaczałoby to, że pasażerowie korzystający z autobusów i tramwajów MPK Wrocław mieliby do dyspozycji te same wiaty przystankowe, przez co nie musieliby tracić czasu na przechodzenie przez jezdnię w przypadku zmiany środka komunikacji.

Zmiany objęłyby też kierowców - jezdnia zostałaby przesunięta w kierunku wschodnim z zachowaniem jej szerokości. Miasto planuje też przebudowę funkcjonującej w tym miejscu sieci wodociągowo-kanalizacyjnej, która pochodzi jeszcze z XIX wieku.

Finalny wygląd skrzyżowania i koszt inwestycji znany będzie po zakończeniu prac projektowych.

Zobacz także
Komentarze (0)