Wrocław. Na zachodzie zmiany. Będzie węzeł przesiadkowy na Szczepinie
Za dwa lata przy ulicy Długiej w zachodniej części miasta będzie można przesiąść się z pociągu do tramwaju lub autobusu i odwrotnie. Powstaje nowy przystanek, który zrewolucjonizuje transport w tym rejonie.
W tej chwili trwają intensywne prace przy budowie nowej linii tramwajowej prowadzącej na Popowice. Rozbudowywany jest także przystanek kolejowy Wrocław Szczepin i wiadukt nad Długą.
Inwestycja realizowana jest przez PKP PLK, ale efektem tej kompleksowej budowy będzie nowy węzeł transportowy, pozwalający na sprawny ruch pasażerów udających się do centrum Wrocławia lub w stronę Popowic z kierunków trasy kolejowej biegnącej przez Kluczbork - Oleśnica - Wrocław Mikołajów.
Prace przy węźle przystankowym Wrocław-Szczepin będą dofinansowane przez Unię Europejską. Potrwają dwa lata. Po tym czasie powstanie przy wiadukcie nad ulicą Długą kolejowa stacja, której do tej pory tu nie było. Łatwo będzie się z niej dostać prosto na przystanek tramwaju i autobusu dzięki podestom i windom.
Wrocław. Nowe trasy tramwajowe
Linia tramwajowa połączy centrum miasta z Popowicami. Tory kładzione są wzdłuż Długiej. Teraz tą trasą jeżdżą tylko autobusy. Nowa trasa tramwajowa będzie startowała z ul. Dmowskiego, prowadzić ma do Długiej, przez Starogroblową i Popowicką do skrzyżowania z Milenijną i Pilczycką.
Koszt inwestycji to ponad 50 milionów złotych, przy czym unijna część z programu operacyjnego infrastruktura i Środowisko to prawie 35 milionów złotych.
Czytaj też: Stanisław Szelc z kultowego Studia 202: "Powtórki z rozrywki nie będzie. Straszny żal za Trójką"