Wojna marek w supermarketach
W Polsce coraz lepiej sprzedają się produkty robione na zlecenie hipermarketów. - pisze "Gazeta Wyborcza". Tradycyjni producenci czują się wypychani z rynku i kontratakują.
Marki własne błyskawicznie zdobywają rynek. Z danych firmy badawczej Gfk Polonia wynika, że sprzedawany jest pod nimi co ósmy produkt. Pod własnymi markami sieci oferują przede wszystkim mleko, wody mineralne, papierowe ręczniki, chipsy oraz lody. Przyciągają klientów przede wszystkim niską ceną. Produkty są jednak mało atrakcyjnie pakowane, a często również ich jakość pozostawia wiele do życzenia.
Gazeta pisze, że według badań Inspekcji Handlowej jedna czwarta wyrobów pod prywatną etykietą miała zaniżoną jakość w stosunku do informacji na opakowaniu. Sieci marketów poza "supertanią" ofertą chętniej wprowadzają więc produkty, które - choć nadal tańsze od markowych - mają konkurować z nimi jakością.
Producenci tradycyjnych marek inicjują specjalne kampanie reklamowe licząc, że uda im się za wczasu zatrzymać pochód supermarketowych konkurentów. Specjaliści twierdzą jednak, że rozwój na wielką skalę marek własnych jest dopiero przed nami. (PAP)