Trwa ładowanie...
d1t4djx
29-08-2005 06:50

Wojna marek w supermarketach

W Polsce coraz lepiej sprzedają się produkty robione na zlecenie hipermarketów. - pisze "Gazeta Wyborcza". Tradycyjni producenci czują się wypychani z rynku i kontratakują.

d1t4djx
d1t4djx

Marki własne błyskawicznie zdobywają rynek. Z danych firmy badawczej Gfk Polonia wynika, że sprzedawany jest pod nimi co ósmy produkt. Pod własnymi markami sieci oferują przede wszystkim mleko, wody mineralne, papierowe ręczniki, chipsy oraz lody. Przyciągają klientów przede wszystkim niską ceną. Produkty są jednak mało atrakcyjnie pakowane, a często również ich jakość pozostawia wiele do życzenia.

Gazeta pisze, że według badań Inspekcji Handlowej jedna czwarta wyrobów pod prywatną etykietą miała zaniżoną jakość w stosunku do informacji na opakowaniu. Sieci marketów poza "supertanią" ofertą chętniej wprowadzają więc produkty, które - choć nadal tańsze od markowych - mają konkurować z nimi jakością.

Producenci tradycyjnych marek inicjują specjalne kampanie reklamowe licząc, że uda im się za wczasu zatrzymać pochód supermarketowych konkurentów. Specjaliści twierdzą jednak, że rozwój na wielką skalę marek własnych jest dopiero przed nami. (PAP)

d1t4djx
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1t4djx
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj