Własne badania lokalnych gazet
Od początku czerwca 2005 roku kilkadziesiąt niezależnych tygodników lokalnych, ukazujących się w różnych miejscach Polski w łącznym nakładzie ponad 300 tysięcy egzemplarzy rozpoczęło zorganizowaną przez Stowarzyszenie Gazet Lokalnych wspólną akcję badania czytelnictwa swoich tytułów - dowiedział się wortal Wirtualnemedia.pl. Badania Prasy Lokalnej (BPL) są oparte o wspólną markę „Tygodnik Lokalny” obejmująca 52 gazety uczestniczące w tym przedsięwzięciu. Wszystkie tytuły ukazały się właśnie na rynku ze zmienionymi winietami, z tym samym logo i ze wspólnym nadtytułem „Tygodnik Lokalny”.
06.06.2005 08:00
Ich redakcje opublikowały ankietę czytelniczą tej samej treści, która jest początkiem wieloetapowego badania czytelnictwa. Badania ankietowe przeprowadzi SMG/KRC.
- Od lat robimy testy w punktach sprzedaży i wiemy, że nasze tygodniki są najlepiej sprzedającymi się tytułami prasowymi na swoim terenie. Teraz chcemy potwierdzić nasze przekonanie przez obiektywnie przeprowadzone badania czytelnictwa. Chcemy sprawdzić, kto nas czyta, ile osób sięga po jeden egzemplarz i odnieść te wyniki zarówno do całego kraju, jak i do 1/5 jego terytorium, czyli powiatów, gdzie ukazują się nasze gazety – mówi Dominik Księski, prezes Stowarzyszenia Gazet Lokalnych (SGL) i koordynator projektu.