PolskaWirtualna Polska pierwsza w teście portali

Wirtualna Polska pierwsza w teście portali


Wirtualna Polska zajęła pierwsze miejsce w teście portali horyzontalnych, przeprowadzonym przez popularne czasopismo komputerowe Komputer Świat.

20.11.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29

Pod wzgledem * zawartości merytorycznej* nasz portal dostał cztery oceny "celujące" (6) za: wyszukiwarkę i katalog, personalizację serwisu, bogactwo serwisów spoza testu trafności (oceniano w tym teście 14 serwisów, które - zdaniem testujących - powinny być w każdym portalu) oraz czaty.

Z 14 "obligatoryjnych" serwisów oceny na "6" dostały: serwis z aktualnościami, serwis pocztowy i WWW oraz serwis internetowe zakupy (Sklep i Pasaż Handlowy - jedyna ocena celująca w tej kategorii ze wszystkich portali).

Na strony Wirtualnej Polski z pewnością warto wejść, kiedy szukamy aktualnych wiadomości - napisał autor testu. Krótkie informacje często są wzbogacone o zdjęcia. Cieszy też obszerny poranny przegląd najważniejszych polskich dzienników.

Oceny "bardzo dobry" (5) zyskały nasze serwisy: gospodarczy, encyklopedyczny - który powstał we współpracy z PWN, muzyczny, turystyczny, sportowy, motoryzacyjny, komputerowy/Internet oraz serwis dla graczy komputerowych.

Ponadto Wirtualna Polska chwalona jest za serwisy dla kobiet i dla dzieci - jakich nie mają niektóre portale.

W części testu określonej jako forma oceny celujące wystawiono pomocy w obsłudze witryny, za bezproblemową współpracę z popularnymi przeglądarkami i za to, ze oglądanie WP nie wymaga dodatkowych programów (plug-inów).

Na "bardzo dobrze" oceniono obsługę, oprawę graficzną oraz objętość strony głównej (w tej kategorii jedyna "piątka" ze wszystkich portali - nasza główna "waży" tylko 48 kB).

Kolejne miejsca w teście na łamach popularnego dwutygodnika zajęły: drugie - Interia (...to wielki sukces... i zaskoczenie dla Komputer ŚWIATA. Krakowski Onet pokonany przez drugi portal z Krakowa - Interię - czytamy w KŚ), 3. - Onet, 4. - Gazeta.pl, 5. - Hoga, 6. - Panorama Firm i 7. - Portal.pl.

Przy okazji prezentowania wyników testu - KŚ zwraca uwagę na ostrą konkurencję na polskim rynku internetowym . Kilkanaście rywalizujących ze sobą serwisów w ciągu minionego roku walczyło o zwiększenie oglądalności, balansując na granicy utraty płynności finansowej. Niektórzy tę walkę przegrali. Do przeszłości odszedł Ahoj, jego los prawdopodobnie podzieli Arena i być może także Poland.com... W teście pominięto witryny, które nie są już aktualizowane, albo na ich stronach od dawna nic się już nie dzieje. (reb)

Zobacz także:

wptestzwycięzca
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)