Wirtualna Polska liczy na zysk netto na koniec 2005 r.

Wirtualna Polska z okazji 10-lecia istnienia wprowadziła m.in. nowy komunikator Spik oraz nowe darmowe konta pocztowe o pojemności 3GB.

30.09.2005 09:07

Wirtualna Polska SA (WP) spodziewa się zakończyć rok zyskiem netto oraz zyskiem operacyjnym powiększonym o amortyzację (EBITDA)
- powiedziała w czwartek członek zarządu spółki Dominika Herburt-Heybowicz.

„Wyniki finansowe za drugi kwartał były całkiem dobre. Zanotowaliśmy zysk netto na poziomie 0,9 mln zł [w analogicznym okresie było to 5,4 mln zł straty netto – przyp. ISB], dodatnia również była EBITDA. Liczymy, że na koniec roku wskaźnik ten, za cały okres, również będzie pozytywny” – powiedziała Herburt-Heybowicz podczas konferencji prasowej.

Członek zarządu dodała, że spółka będzie finansowała swój rozwój na razie ze środków własnych.

„Jeżeli będą potrzebne jakieś większe środki, to wtedy będziemy rozpatrywać różne możliwości. Na razie będziemy finansować rozwój z własnych środków” – powiedziała Herburt-Heybowicz.

Według Joanny Pawlak, dyrektora marketingu i sprzedaży w WP, przychody spółki z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej za okres styczeń-wrzesień 2005 zwiększył się w stosunku do analogicznego okresu roku 2004 o około 100%.

„Według szacunków, rynek reklamy internetowej wzrósł o 40%, a zatem pozostały wzrost oznacza zwiększenie udziału w rynku” – uważa Pawlak.

„Udział procentowy portalu w rynku reklamy internetowej wynosi obecnie 25%, a w 2006 roku zamierzamy go zwiększyć do 32%” – prognozuje dyrektor.

Wirtualna Polska z okazji 10-lecia istnienia wprowadziła m.in. nowy komunikator Spik, darmowe konta pocztowe o pojemności 3 GB i płatne 33 zł rocznie o pojemności 6 GB.

Przedstawiciele spółki nie chcieli odpowiedzieć na pytania dotyczące przyszłości portalu po przejęciu udziałów przez Telekomunikację Polską SA (TP SA).

„To, jaka będzie dalsza przyszłość portalu – myślę, że zostanie przedstawione, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami przez zarząd TP SA, pod koniec października wraz ze strategią rozwoju dotyczącą całej grupy TP SA” – powiedziała dziennikarzom rzecznik prasowy TP SA Barbara Górska.

Według danych badania MegaPanel PBI/Gemius, zasięg portalu WP obecnie wynosi 62,25%, co daje mu drugą pozycję (Onet.pl 72,88%, Interia.pl 49,34%). Liczba użytkowników w lipcu wynosiła 6,02 mln (Onet.pl 7,05 mln, Interia.pl 4,77 mln).

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)