Wirtualna Pepsi - "Twój Wybór Twoja Muza"
Pod tym hasłem ruszyła akcja organizowana przez Pepsi-Cola General Bottlers Poland Sp. z o.o., która potrwa do końca września 2005 r. Partnerem akcji jest portal Wirtualna Polska.
Celem kampanii jest budowanie wizerunku marki Pepsi oraz zwiększenie sprzedaży siedmiu flagowych brandów firmy, które uczestniczą w tej akcji promocyjnej. Oprócz wszystkich smaków Pepsi, czyli tradycyjnej Pepsi, Pepsi Twist, Pepsi Light i Pepsi Max są to Mountain Dew, Mirinda Pomarańczowa i 7UP.
Konsumenci, którzy podczas trwania promocji zakupią przynajmniej jeden z oryginalnych produktów z promocyjną nakrętką są zaproszeni do sklepu muzycznego Pepsi na stronę www.pepsi.pl, gdzie czeka na nich wiele interesujących nagród.
Aby wziąć udział w grze, po zakupieniu produktu należy zarejestrować się na stronie www.promocja.pepsi.pl i założyć swoje prywatne konto. Jest ono swego rodzaju "kontem oszczędnościowym" lub po prostu wirtualną portmonetką, w której można zbierać wirtualną walutę, za którą można kupić różne nagrody lub brać udział w aukcjach internetowych na serwisie. Walutą obowiązującą na serwisie są bonusy uzyskanie z kodów spod żółtych, promocyjnych nakrętek produktów wymienionych wyżej marek (1 kod to 100 Pepsi bonusów).
- Atutem tej akcji jest fakt, że uczestnik serwisu ma wolny wybór, jak wykorzysta swoje zasoby zebranych bonusów. Wszyscy fani muzyki mogą pobierać legalne pliki muzyczne on-line. Organizator przygotował do wyboru superhity najpopularniejszych zespołów i wykonawców takich, jak: Ciara, Dido, Green Day, Shakira, Usher, Avril Lavigne, Duran Duran, Madonna, Outkast, REM. Łącznie użytkownicy mają do dyspozycji ponad 200,000 utworów o łącznej długości ponad miliona minut. Ściągnięte pliki można odtwarzać na komputerze, przesyłać na urządzenia przenośne, a także tworzyć z nich składanki i wypalać na płyty CD - czytamy w informacji prasowej.
"Aukcje, muza on-line, dzwonki za kody dają możliwość wyboru preferowanej opcji wzięcia udziału w grze oraz wyboru nagrody, a tym samym dopasowania się do indywidualnych upodobań. To właśnie - wolność wyboru - cenią dziś młodzi ludzie, czyli nasza grupa docelowa." - mówi Katarzyna Nawrocka, Senior Brand Manager Pepsi-Cola General Bottlers Poland. "Zbieranie wielu nakrętek w celu otrzymania drobnej nagrody, a nawet loterie o niewielkim prawdopobobieństwie wygranej to dziś już przeszłość, szczególnie wśród młodych ludzi. Ważne jest, aby odbiór nagrody był od razu i najlepiej, aby te nagrody były do wyboru wśród wielu opcji. To właśnie oferujemy w naszej akcji promocyjnej. Jej uczestnik wymienia kody spod nakrętek od razu na wirtualne bonusy. Ponadto projekt został opracowany tak, aby dawał możliwość uczestnictwa w programie także tym, którzy są na wakacjach i nie mają dostępu do Internetu - mogą za to komunikować się przy pomocy telefonu komórkowego. "Twój wybór. Twoja muza" to także wiele różnych opcji
nagród, a przede wszystkim super gra, do której wszystkich zapraszamy - sami decydujecie, co jest grane" - dodaje Katarzyna Nawrocka.
Promocja "Twój Wybór Twoja Muza" jest wspierana kampanią w mediach. Od czerwca spoty reklamowe emitowane będą w telewizji TVN oraz Polsat. W obrębie portalu wp.pl przez cały czas trwania akcji realizowana jest duża kampania reklamowa. Pepsi jest ponadto w całym okresie trwania akcji wyłącznym sponsorem sekcji muzyka.wp.pl. Na poziomie sklepów akcja wspierana jest materiałami POS.
Organizatorem wielkiej akcji promocyjnej jest Pepsi-Cola General Bottlers Poland Sp. z o.o. Nowatorski, a przy tym złożony projekt powstał przy współpracy kilku partnerów.