Wilno i Lwów na mapie "Lata z Radiem"

Po raz pierwszy w historii "Lato z Radiem" wyjedzie poza granice Polski. Za audycję odpowiada Katarzyna Nazarewicz-Sosińska.

16.05.2007 | aktual.: 16.05.2007 07:50

„Lato z Radiem” - wizytówka Jedynki Polskiego Radia, audycja goszcząca na jej antenie od 36 lat, startuje w tym roku 23 czerwca koncertem w Częstochowie, kończy 2 wrześnie plenerem w Gnieźnie.

„Planujemy odwiedzić 19 polskich miast. Po raz pierwszy w historii wyjedziemy poza granice kraju. Wizyta w Wilnie jest już potwierdzona. Właśnie finalizuję pobyt we Lwowie” – mówi portalowi „Wirtualnemedia.pl” Wojciech Konieczny, do wczoraj sekretarz Programu Pierwszego Polskiego Radia, mianowany właśnie na zastępcę szefa Jedynki.

Główną muzyczną gwiazdą „Lata z Radiem” został zespół Perfect. Na scenie zobaczymy też Katarzynę Cerekwicką oraz zespoły Łzy i Leszcze. Jak to zazwyczaj bywa imprezie towarzyszyć będą także liczne konkursy.

„Zrezygnowaliśmy z dyscyplin w stylu konkursu na najdłuższy warkocz, czy gotowania największej zupy. To były dobre pomysły, ale w tym roku nie planujemy ich praktykować” – mówi. Podobne dyscypliny kojarzą się z wieloletnim szefem projektu Romanem Czejarkiem, który po odsunięciu od kierowania programem oraz prowadzenia audycji przez byłego szefa Jedynki Marcina Wolskiego, związał się z Radiem Vox FM. Jego miejsce zajęła Katarzyna Nazarewicz-Sosińska, która do zespołu Jedynki dołączyła w lutym tego roku.

Ale „Lato” nie może obyć się bez niekonwencjonalnych konkursów. W tym roku jednym z głównych zaplanowano plebiscyt na najlepszą, jak to określa Konieczny, magiczną orkiestrę. Jej zadaniem będzie wykonywanie przebojów tegorocznej gwiazdy, czyli Perfectu.

Na trasie „Lata z Radiem” będą obecni prezenterzy znani z anteny stacji m.in. Paweł Kostrzewa, Paula Michalik, czy Marcin Wojciechowski. Każde z miasta, tak jak to miało miejsce w latach ubiegłych, będzie współfinansowało imprezę, pokrywając około 25 proc. jej kosztu. To pieniądze w granicach 30 tys. zł.

Tegoroczna impreza ma mieć szerszy wymiar, niż to miało miejsce w latach ubiegłych. Audycja zostanie patronem szeregu imprez kulturalnych, od plenerowych po kulturę wysoką, często goszczącą w salach koncertowych. Polskiemu Radiu towarzyszyć w tym ma telewizja publiczna. Zaplanowano, że nada ona też relacje z niektórych imprez.

„Lato z Radiem” jest jedną z najpopularniejszych audycji radiowych w Polsce. W swoim wakacyjnym paśmie, pomiędzy godziną 9.00 rano i 12.00 w południe, gromadzi przy odbiornikach kilkumilionową rzeszę słuchaczy.

SMG/KRC

Słuchalność stacji i grup radiowych luty-kwiecień 2007

Słuchalność stacji i grup radiowych luty-kwiecień 2006

Wirtualnemedia.pl

Udział w rynku

Zasięg dzienny

Udział w rynku

Zasięg dzienny

Stacje ogólnopolskie

Radio RMF FM

22,60%

27,50%

21,60%

27,20%

Radio Zet

19,20%

24,30%

19,00%

24,10%

Jedynka

12,30%

13,70%

14,30%

15,80%

Trójka

6,60%

7,30%

6,20%

7,30%

Radio Maryja

2,10%

3,10%

2,40%

3,90%

Dwójka

0,70%

1,30%

0,80%

1,20%

Bis Polskie Radio

0,30%

0,70%

0,80%

1,00%

Stacje ponadregionalne

Radio TOK FM

1,00%

1,30%

0,80%

1,10%

Radio Wawa

0,90%

1,30%

0,80%

1,40%

Radiostacja

0,80%

1,80%

0,60%

1,30%

Grupy radiowe

Grupa TIME [46]

9,10%

12,20%

7,9% (43)

10,70%

Audytorium [17]

4,90%

7,20%

5,00%

7,70%

Grupa Agora [28]

3,90%

5,30%

4,60%

6,10%

Grupa Ad.Point-11

1,80%

2,50%

1,60%

2,60%

Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, luty-kwiecień 2007, ogół badanych, wiek: 15-75, próba: 23036.

Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych, luty-kwiecień, próba: 22 976

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)