Wilno i Lwów na mapie "Lata z Radiem"
Po raz pierwszy w historii "Lato z Radiem" wyjedzie poza granice Polski. Za audycję odpowiada Katarzyna Nazarewicz-Sosińska.
16.05.2007 | aktual.: 16.05.2007 07:50
„Lato z Radiem” - wizytówka Jedynki Polskiego Radia, audycja goszcząca na jej antenie od 36 lat, startuje w tym roku 23 czerwca koncertem w Częstochowie, kończy 2 wrześnie plenerem w Gnieźnie.
„Planujemy odwiedzić 19 polskich miast. Po raz pierwszy w historii wyjedziemy poza granice kraju. Wizyta w Wilnie jest już potwierdzona. Właśnie finalizuję pobyt we Lwowie” – mówi portalowi „Wirtualnemedia.pl” Wojciech Konieczny, do wczoraj sekretarz Programu Pierwszego Polskiego Radia, mianowany właśnie na zastępcę szefa Jedynki.
Główną muzyczną gwiazdą „Lata z Radiem” został zespół Perfect. Na scenie zobaczymy też Katarzynę Cerekwicką oraz zespoły Łzy i Leszcze. Jak to zazwyczaj bywa imprezie towarzyszyć będą także liczne konkursy.
„Zrezygnowaliśmy z dyscyplin w stylu konkursu na najdłuższy warkocz, czy gotowania największej zupy. To były dobre pomysły, ale w tym roku nie planujemy ich praktykować” – mówi. Podobne dyscypliny kojarzą się z wieloletnim szefem projektu Romanem Czejarkiem, który po odsunięciu od kierowania programem oraz prowadzenia audycji przez byłego szefa Jedynki Marcina Wolskiego, związał się z Radiem Vox FM. Jego miejsce zajęła Katarzyna Nazarewicz-Sosińska, która do zespołu Jedynki dołączyła w lutym tego roku.
Ale „Lato” nie może obyć się bez niekonwencjonalnych konkursów. W tym roku jednym z głównych zaplanowano plebiscyt na najlepszą, jak to określa Konieczny, magiczną orkiestrę. Jej zadaniem będzie wykonywanie przebojów tegorocznej gwiazdy, czyli Perfectu.
Na trasie „Lata z Radiem” będą obecni prezenterzy znani z anteny stacji m.in. Paweł Kostrzewa, Paula Michalik, czy Marcin Wojciechowski. Każde z miasta, tak jak to miało miejsce w latach ubiegłych, będzie współfinansowało imprezę, pokrywając około 25 proc. jej kosztu. To pieniądze w granicach 30 tys. zł.
Tegoroczna impreza ma mieć szerszy wymiar, niż to miało miejsce w latach ubiegłych. Audycja zostanie patronem szeregu imprez kulturalnych, od plenerowych po kulturę wysoką, często goszczącą w salach koncertowych. Polskiemu Radiu towarzyszyć w tym ma telewizja publiczna. Zaplanowano, że nada ona też relacje z niektórych imprez.
„Lato z Radiem” jest jedną z najpopularniejszych audycji radiowych w Polsce. W swoim wakacyjnym paśmie, pomiędzy godziną 9.00 rano i 12.00 w południe, gromadzi przy odbiornikach kilkumilionową rzeszę słuchaczy.
SMG/KRC
Słuchalność stacji i grup radiowych luty-kwiecień 2007
Słuchalność stacji i grup radiowych luty-kwiecień 2006
Wirtualnemedia.pl
Udział w rynku
Zasięg dzienny
Udział w rynku
Zasięg dzienny
Stacje ogólnopolskie
Radio RMF FM
22,60%
27,50%
21,60%
27,20%
Radio Zet
19,20%
24,30%
19,00%
24,10%
Jedynka
12,30%
13,70%
14,30%
15,80%
Trójka
6,60%
7,30%
6,20%
7,30%
Radio Maryja
2,10%
3,10%
2,40%
3,90%
Dwójka
0,70%
1,30%
0,80%
1,20%
Bis Polskie Radio
0,30%
0,70%
0,80%
1,00%
Stacje ponadregionalne
Radio TOK FM
1,00%
1,30%
0,80%
1,10%
Radio Wawa
0,90%
1,30%
0,80%
1,40%
Radiostacja
0,80%
1,80%
0,60%
1,30%
Grupy radiowe
Grupa TIME [46]
9,10%
12,20%
7,9% (43)
10,70%
Audytorium [17]
4,90%
7,20%
5,00%
7,70%
Grupa Agora [28]
3,90%
5,30%
4,60%
6,10%
Grupa Ad.Point-11
1,80%
2,50%
1,60%
2,60%
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, luty-kwiecień 2007, ogół badanych, wiek: 15-75, próba: 23036.
Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych, luty-kwiecień, próba: 22 976