Większość antyspamowych rozwiązań jest nieskuteczna
Większość produktów antyspamowych nie zadowala klientów - wynika z
badania Brockmann & Company.
Klienci rzadko są usatysfakcjonowani filtrami antyspamowymi dostarczanymi do klientów poczty e-mail czy oprogramowań antywirusowych. Większość pracowników firm biorących udział w badaniu twierdzi, że filtry te przepuszczają spam albo błędnie usuwają wiadomości, które spamem nie są.
36 procent respondentów poniosło straty przy prowadzeniu swoich interesów przez to, że ważne dla nich maile zostały usunięte przez filtry antyspamowe.
Respondenci uczestniczący w badaniu Brockmanna otrzymują każdego dnia średnio 11 wiadomości mailowych zawierających spam. Po przechwyceniu przez antyspamowe filtry, stanowią one 15 procent wszystkich wiadomości. Według firmy przed prześwietleniem tych wiadomości, prawdopodobnie około 90 procent z nich to spam.