Whirlpool dalej stawia na kobiecego tenisa
Główny sponsor WTA Tour w Europie zadeklarował swoje wsparcie na kolejne trzy lata, do roku 2009.
Whirlpool Europe oraz Sony Ericsson WTA Tour ogłosiły podczas madryckich mistrzostw WTA przedłużenie wyjątkowej umowy o sponsoring na kolejne trzy lata, do roku 2009. Przedłużenie świadczy o wyjątkowo udanej i innowacyjnej współpracy, rozpoczętej w kwietniu 2004 r. Dzięki niej poprawiła się świadomość marki Whirlpool, zaangażowanie konsumentów oraz jej zasięg społeczny. Umowa sygnalizuje również rosnącą ogólnoświatową popularność profesjonalnego tenisa kobiecego, jednego z najpopularniejszych sportów kobiecych na świecie.
Whirlpool będzie kontynuować swoją współpracę z Sony Ericsson WTA Tour, wspomagając w ten sposób swoją kampanię marketingową w zakresie wzrostu rozpoznawalności technologii „Szósty Zmysł” oraz zaangażowania klientów w całej Europie. Turniej, skupiający wiodące na świecie tenisistki, będzie doskonałym elementem wspierania marki Whirlpool. Najważniejsze cechy technologii „Szósty Zmysł” firmy Whirlpool – inteligencja, precyzja i wyniki – ściśle odzwierciedlają umiejętności niezbędne do konkurowania i zdobywania nagród w czołówce tenisa kobiecego, co tworzy idealną podstawę do reklamowania produktów Whirlpool.
– „Ogromnie się cieszymy z przedłużenia naszej współpracy z Sony Ericsson WTA Tour” – powiedział Giuseppe Perucchetti, Wiceprezes Whirlpool Europe odpowiedzialny za marketing marki. – „WTA Tour zapewnia idealną możliwość kontaktu z naszymi konsumentami i reklamowania naszej technologii w całej Europie. Jesteśmy również zadowoleni z kwoty zebranej na rzecz programu Habitat for Humanity w ramach inicjatywy Aces for Homes i chcielibyśmy podziękować zawodniczkom biorącym udział w turnieju za zdobycie takiej ilości asów!”
– „Whirlpool świetnie się spisał, wykorzystując energię, prestiż i atrakcyjność naszych tenisistek oraz łącząc te cechy z najważniejszymi atutami swojej marki” – powiedział Larry Scott, Prezes Sony Ericsson WTA Tour. – „Jesteśmy zachwyceni, że współpraca z tak innowacyjną światową firmą jak Whirlpool będzie kontynuowana. Sponsoring ten odniósł wyjątkowe sukcesy dzięki zaangażowaniu telewizji, nowych mediów oraz nawiązywaniu kontaktów ze społecznościami, przez co udało nam się dotrzeć do konsumentów. Nasze zawodniczki i turnieje są silnie związane z Whirlpool i dlatego pragniemy dalej rozwijać obecny sukces w ciągu kolejnych trzech lat.”
– „Whirlpool stał się wspaniałym partnerem kobiecego tenisa i naprawdę cieszę się, że współpraca ta została przedłużona” – powiedziała Maria Szarapowa – „Jest to wspaniała marka, a zawodniczki rzeczywiście wspierają kontakty ze społecznościami oraz inicjatywy charytatywne, co sprawia, że tego typu sponsoring jest wyjątkowy pod wieloma względami.”
Oprócz ogłoszenia odnowienia umowy, Whirlpool i WTA Tour ogłosiły również, że w ramach wspólnej inicjatywy Aces for Homes, mającej na celu gromadzenie funduszy dla programu Habitat for Humanity – oficjalnej akcji społecznej Whirlpool i Sony Ericsson WTA Tour w Europie, zebrano 163.000 euro. W czerwcu 2005 r. zadeklarowano wpłacenie 10 euro za każdego asa zdobytego w Turnieju. Od tego czasu oszałamiająca liczba 16.300 asów pozwoliła na zebranie powyższej kwoty, która zostanie przeznaczona na odbudowę 45 domów w gminie Nochikuppam, wioski w regionie Chennai w południowo-wschodnich Indiach, której ludność została zdziesiątkowana przez tsunami.
Don Haszczyn, Wiceprezes Habitat for Humanity na Europę i Azję Środkową, oświadczył: – „Godne naśladowania działania i wsparcie ze strony Whirlpool oraz WTA Tour w okresie pierwszych trzech lat pozwoliły wielu rodzinom opuścić slumsy i zamieszkać w prostych, lecz porządnych domach. Kontynuacja tej współpracy daje nadzieję wielu innym rodzinom będącym w potrzebie, a także przyczyni się do poruszenia kwestię złych warunków mieszkaniowych w publicznej dyskusji w Europie i poza nią. Przekazuję serdeczne podziękowania dla Whirlpool i Sony Ericsson WTA Tour od wszystkich osób zaangażowanych w Habitat for Humanity oraz od tych rodzin, których życie zmieniło się dzięki nim.”
Oprócz działań w ramach Aces for Homes Whirlpool będzie nadal korzystać z pomocy czołowych zawodniczek w zakresie realizacji projektów i nagłaśniania działalności Habitat for Humanity. Najlepsze tenisistki: Amelie Mauresmo, Nadia Petrova i Mary Pierce, działały jako oficjalne ambasadorki programu i uczestniczyły w wielu działaniach wspierających Habitat for Humanity. Inicjatywy w ramach Habitat for Humanity z udziałem zawodniczek Turnieju są rozwijane w całej Europie, a książka kucharska Whirlpool „Love Food”, będąca wyjątkową kolekcją ulubionych przepisów zawodniczek, służy rozbudzeniu świadomości problemu oraz dalszemu gromadzeniu środków na cele dobroczynne.
Whirlpool wykorzysta również swoją pozycję sponsora, aby umożliwić konsumentom oglądanie tenisa na żywo oraz spotkanie na żywo z niektórymi z najlepszych światowych zawodniczek.
Przedłużenie współpracy z Whirlpool stanowi kontynuację promocji kolejnej znakomitej marki na wciąż rosnącej liście wiodących partnerów rynkowych Sony Ericsson WTA Tour, która obejmuje miedzy innymi takie firmy jak Sony Ericsson, Dubai Duty Free, Porsche, Travelex, Wilson, Bed Bath & Beyond, Gatorade, USANA, Luxilon, Waterford and Saddlebrook Resort.