PolskaWarszawski Most Świętokrzyski rozbłyśnie na różowo

Warszawski Most Świętokrzyski rozbłyśnie na różowo

W poniedziałek wieczorem będzie można obserwować zmianę iluminacji warszawskiego mostu Świętokrzyskiego na różowy kolor; to element Kampanii na Rzecz Walki z Rakiem Piersi, do której przyłączył się stołeczny Ratusz. Październik jest miesiącem walki z tą chorobą.

- Co roku wśród Polek stwierdza się 13 tys. nowych przypadków raka piersi, codziennie na tę chorobę umiera w Polsce 13 kobiet. Jednak wcześnie wykryta choroba daje 98% szans na wyleczenie, dlatego stołeczny ratusz angażuje się w tę akcję. Chcemy zachęcić kobiety, by nie bały się tej choroby, by badały się, chodziły do lekarza - powiedziała Magda Wojno ze stołecznego Ratusza.

- Urząd miasta st. Warszawy angażuje się w akcję podświetlania budynków po raz drugi. W zeszłym roku został podświetlony na różowo Ratusz i syrenka warszawska - powiedziała Katarzyna Pienkowska ze stołecznego Ratusza.

Także w tym roku syrenka zyska różową oprawę, a do jej tarczy zostanie przypięta wstążka w tym kolorze - symbol walki z rakiem piersi.

Uroczysta zmiana iluminacji mostu Świętokrzyskiego rozpocznie się o godz. 20.30; na Pl. Zamkowym będzie można oglądać ją razem z prezydent Warszawy Hanną Gronkiewicz-Waltz.

Pienkowska poinformowała, że rocznie urząd miasta Warszawy przeznacza ok. 100 tys. złotych na cele związane z profilaktyką raka piersi i wspieraniem kobiet po mastektomii.

Akcja podświetlania budynków, czyli Globalna Inicjatywa Iluminacji, to część Kampanii na Rzecz Walki z Rakiem Piersi. W tym roku przyłączyło się do niej 70 krajów - na różowy kolor ma zostać podświetlonych 200 słynnych budowli na całym świecie. Prezydent Warszawy objęła honorowy patronat nad polską edycją kampanii.

Globalna Inicjatywa Iluminacji organizuje podobne akcje od 11 lat - podświetlone zostały już m.in. Brama Brandenburska w Berlinie, Concert Hall w Amsterdamie, Empire State Building w Nowym Jorku, Krzywa Wieża w Pizie, Międzynarodowy Port Lotniczy w Los Angeles, Wodospad Niagara w Kanadzie czy gmach opery w Sydney.

W tym roku kampania na Rzecz Walki z Rakiem Piersi obchodzona jest pod hasłem: "Przyłącz się. Powiedz Innym. Pokonaj. Chroń każdą kobietę przed rakiem piersi. Różowa Wstążka. Noś ją. Podziel się nią".

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)