Trwa ładowanie...
21-04-2010 14:10

Warszawiacy będą jeździć szybciej i wygodniej

Do Siedlec i Mińska Mazowieckiego, ale też do Legionowa już niebawem dojedziemy szybciej i w dużo większym komforcie. We wtorek Koleje Mazowieckie podpisały umowę z kanadyjską firmą Bombardier na zakup nowoczesnych lokomotyw do jeżdżących już po województwie piętrowych wagonów. Będą mogły one osiągnąć prędkość nawet do 160 km/godz. Także PKP InterCity, które już dzierżawi pięć nowoczesnych lokomotyw, kupi 10 kolejnych. Dzięki temu warszawiacy odczują różnice w podróżach do innych miast.

Warszawiacy będą jeździć szybciej i wygodniejŹródło: WP.PL
d3uu19g
d3uu19g

- Jesteśmy już dziś najnowocześniejszym przewoźnikiem kolejowym w kraju - chwali się Artur Radwan, prezes Kolei Mazowieckich. Zakup 11 lokomotyw za 41 mln euro potwierdza fakt, że spółka szybko się rozwija. Maszyny mają ciągnąć kupione w 2008 r. piętrowe wagony tej samej firmy. Jednak dopiero w połowie przyszłego roku. Czemu tak późno KM zdecydowały się na ten niezbędny przecież zakup? - Najpierw nie mieliśmy pieniędzy, a później nikt się nie zgłosił na ogłoszony przez nas przetarg - mówi Czesław Sulima, dyrektor eksploatacyjny KM.

Dzięki nowym lokomotywom pociąg będzie mógł osiągnąć prędkość nawet do 160 km/godz. Niestety, na większości tras w województwie wyhamuje go stara infrastruktura. - Pociągi z nowymi lokomotywami na początku jeździć będą tylko w kierunku Siedlec i na linii gdańskiej, czyli do Legionowa, Nasielska i Ciechanowa - ujawnia Czesław Sulima. - Później nowe składy skierujemy do Radomia - dodaje. Ale to zależy także od modernizacji linii.

Również InterCity chce zachęcić warszawiaków do podróży koleją. Będą oni mogli szybciej dojechać do Katowic i Krakowa. Wszystko dzięki zakupowi 10 nowoczesnych Husarzy. - Mogą one osiągnąć prędkość największą w kraju, aż do 230 km/godz. - mówi Paweł Ney, rzecznik spółki. Ale to jeszcze nie koniec. Kolejarze podpisali właśnie umowę na leasing kolejnych pięciu maszyn, które przyśpieszą podróż z Warszawy do Poznania i Berlina. Lokomotywa jest dostosowana do wymogów niemieckich kolei, więc pasażerowie nie będą czekać 15 do 30 minut na jej zamianę na granicy.

Polecamy w wydaniu internetowym www.polskatimes.pl/Warszawa: Krakowskie przedmieście wciąż nieprzejezdne

d3uu19g
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3uu19g
Więcej tematów