ZTM wstrzymał kodowanie na WKM biletów na okaziciela
Zarząd Transportu Miejskiego wdraża nowe zabezpieczenia na Warszawskiej Karcie Miejskiej
Biletów na okaziciela nie można kodować od dzisiaj (7 maja 2013 r.). Dotyczy to zarówno terminali w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM, jak i urządzeń w kioskach oraz automatów biletowych. Bilety na okaziciela nie są również kodowane na Elektronicznych Legitymacjach Studenckich. Od 7 maja nie ma także możliwości aktywacji biletów na okaziciela zakupionych wcześniej.
Co musisz zrobić, jeśli posiadasz już bilet na okaziciela zakodowany na Warszawskiej Karcie Miejskiej?__
Jeśli korzystasz z biletu 30- lub 90-dniowego na okaziciela zakodowanego na WKM, powinieneś zgłosić się do Punktu Obsługi Pasażerów ZTM w celu wymiany biletu na inny nośnik. W Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM na nowym nośniku zostanie nadany termin ważności biletu zgodnie z tym, jaki był zapisany na WKM.
W przypadku biletów nieaktywowanych zostanie oznaczony termin ważności zgodnie z życzeniem pasażera, jednakże początek terminu ważności nie może przekroczyć 7 dni od daty zgłoszenia do Punktu ZTM.
W przypadku posiadania paragonu zakupu biletu prosimy o jego okazanie w Punkcie Obsługi Pasażerów, co istotnie ułatwi procedurę wymiany biletu. Wymogiem koniecznym do wymiany nośnika wraz z biletem jest bowiem zarejestrowana sprzedaż biletu w systemie ZTM.
Pasażerom korzystającym z metra zostaną przy wymianie wydane bezpłatne wejściówki wielokrotnego użycia, które umożliwią przekraczanie bramek metra.