Zmiany w centrum miasta. Będą przejścia dla pieszych przez Aleje Jerozolimskie
Rusza przebudowa centrum stolicy.
22.09.2016 16:14
Jeszcze tej jesieni na skrzyżowaniu ul. E. Plater i Al. Jerozolimskich pojawią się zebry. Ogłoszony został przetarg na przebudowę tego skrzyżowania.
Zarząd Dróg Miejskich przygotował projekt dwóch naziemnych przejść dla pieszych przy Dworcu Centralnym – jedno przez Aleje Jerozolimskie wzdłuż ul. Emili Plater po zachodniej stronie skrzyżowania, drugie przez ul. Emilii Plater wzdłuż Alej po północnej stronie skrzyżowania.
- Chcemy likwidować bariery dla pieszych, zwłaszcza w centrum miasta, gdzie ruch pieszy powinien być uprzywilejowany – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. - Dlatego jeszcze w tym roku skrzyżowanie Al. Jerozolimskich i E. Plater się zmieni.
Nowe przejścia będą miały azyle między jezdniami, będzie można także dojść na przystanek tramwajowy w kierunku pl. A. Zawiszy. Przy przejściach wyznaczone zostaną przejazdy rowerowe. W kierunku północnym połączą się z pasami rowerowymi na ul. Emili Plater, zaś na odcinku od ul. Nowogrodzkiej do Al. Jerozolimskich zostanie dopuszczony dwukierunkowy ruch rowerów.
Będą także usprawnienia dla kierowców - na skrzyżowaniu pojawią się wyspy kanalizujące ruch, wyznaczone zostaną pasy prowadzące, które ułatwią opuszczenie skrzyżowania a także dostosowany do natężenia ruchu w poszczególnych kierunkach zostanie program sygnalizacji świetlnej. Przejścia podziemne pozostaną czynne.
ZDM właśnie ogłosił przetarg na wykonanie przejść i nowej organizacji ruchu. Wykonawca będzie miał czas do 15 grudnia.
Nie tylko Aleje Jerozolimskie
Podobny los czeka al. Jana Pawła II od ronda ONZ do ul. Nowogrodzkiej wraz rondem Czterdziestolatka. Na wiosnę przyszłego roku Zarząd Dród Miejskich szykuje przebudowę tego odcinka z uwzględnieniem budowy wyjść na powierzchnię dla pieszych, a także zwężania jezdni.
Pomysł warszawskiego ratusza nie wszystkim się podoba: – Planowane zmiany w bardzo istotny sposób zmniejszą przepustowość Al. Jerozolimskich i al. Jana Pawła II, które niełatwo jest ominąć. To błąd strategiczny. Władze Warszawy odkładają na przyszłość dokończenie obwodnicy Śródmieścia, a jednocześnie zwężają najważniejsze ulice w centrum – krytykuje zmiany Krzysztof Piekarski, prezes Stowarzyszenia „Warszawa to Wspólna Przestrzeń” w rozmowie z serwisem Forsal.pl.
Źródło: UM Warszawa/Forsal.pl/WawaLove.pl
Przeczytajcie również: Rewolucja w ZTM. Obszar Marek włączony do pierwszej strefy biletowej