Za darmo: wystawa "Wejdź na poziom 2.0"
Stwórz utwór muzyczny przy pomocy... piłki!
24.10.2012 15:10
Na wystawie, która od dwóch lat towarzyszy wydarzeniom festiwalu Kultura 2.0 , autorzy prac pokazują, jak w zaskakujący sposób można zastosować technologię w sztuce. Eksperymentują z tworzeniem oprogramowania, artefaktów oraz nowych sytuacji. To miejsce, do którego pojęcie „wystawa” w zasadzie nie pasuje. „Drugie piętro” jest bowiem otwarte na ingerencję i poznawczą ciekawość. Bez nich instalacje i akcje pozostają w uśpieniu.
Podczas tegorocznego „poziomu 2.0” to właśnie zaangażowanie może sprawić, że instrument zagra, dzielnica nabierze kolorów, zabawka się poruszy, a prywatne archiwa na kasetach magnetofonowych i VHS zostaną uratowane przed rozmagnesowaniem i włączone z powrotem do obiegu. Skąd bowiem wziąć dziś magnetowid i walkmana? - mówi Agnieszka Słodownik, kurator wystawy - wszystko to, o czym w ramach wystąpień i seminariów ścieżki Sztuka dla obywatelskości opowiedzą Ryszard Kluszczyński, Sławomir Czarnecki i Piotr Krajewski, na wystawie będzie można zweryfikować i doświadczyć.
Na wystawie będziemy mogli zobaczyć wiele ciekawych interaktywnych eksponatów. "Boing" na przykład to bardzo prosty kontroler muzyczno-dźwiękowy w formie średniej rozmiarów piłki. Każde odbicie albo podrzucenie piłki odtwarza kolejny fragment utworu, a turlanie piłki może odwzorowywać ręczne rozpędzanie płyty winylowej na gramofonie.
Projekt "Digi-Diazajn" ma na celu z kolei stworzenie idealnego obrazu warszawskiego Mokotowa. Instalację poprzedziły rozmowy z mieszkańcami tej dzielnicy. W tle słyszysz ich skojarzenia zapachowe, dźwiękowe, motoryczne, wizualne dotyczące przestrzeni, w której żyją - mówią Joanna Pańczak, Waldemar Rapior oraz Małgorzata Wdowik, pomysłodawcy - na tabletach znajdziesz zbiory fotografii miejsc, które nasi rozmówcy chcieliby zmienić oraz narzędzia do ich modyfikacji: paleta farb, pędzle i łatki. Możesz przekształcić przestrzeń, dorysowując lub kolorując istniejący obiekt.
Przełomo zapowiada się też projekt Davida Zaleskiego i Varvary Frol "Progressive Fitting". Projekt wykorzystuje metodę mappingu do konstruowaniu wzorów ubioru. Specjalnie zaprojektowany do tego celu kostium umożliwia uczestnikom programu przeprowadzenie eksperymentu, podczas którego można dowiedzieć się, jak zmiana ubioru wpływa na zmianę postrzegania samych siebie oraz czym kierujemy się przy tworzeniu własnego wizerunku.
Zobaczcie pełną listę eksponatów na wystawie "Wejdź na poziom 2.0".
26-27 października 2012, godz. 10.00 - 19.00