Warszawski ZTM podsumował rok - sprzedał więcej biletów i przewiózł mniej gapowiczów
Ponad 33 mln zł więcej niż w 2018 r. - tyle zanotował warszawski ZTM w ubiegłym roku ze sprzedaży biletów. Coraz więcej z nich pasażerowie kupują dzięki aplikacji mobilnej i automatom w pojazdach.
Więcej pieniędzy ze sprzedaży biletów oznacza, że warszawska komunikacja publiczna przewozi coraz mniej gapowiczów.
ZTM poinformował o swoich wnioskach w bardzo krótkim komunikacie. "To był dobry rok" - czytamy na Twitterze.
Trwa ładowanie wpisu: twitter
Do tak dobrego samopoczucia może też przyczyniać się ocena pasażerów. Aż 90 proc. warszawiaków ocenia ZTM pozytywnie, a 55 proc. korzysta z niego codziennie lub prawie codziennie. Takie są wyniki Barometru Warszawskiego, badania przeprowadzonego w listopadzie 2019 r.
W 2019 r. wartość wszystkich sprzedanych biletów na komunikację miejską w stolicy wyniosła dokładnie 994 588 849,70 zł i była wyższa niż rok wcześnie o ponad 33,8 mln zł.
Dzięki wysokiej sprzedaży do budżetu miasta wpłynęło prawie 875 mln zł.
Warszawski ZTM podsumował rok. Aplikacja coraz popularniejsza
A jak to wygląda w liczbach? Pasażerowie kupili 85 mln sztuk biletów. Coraz mniejszą popularnością cieszą się bilety kartonikowe z paskiem magnetycznym, których sprzedano 12 proc mniej niż w 2018 r.
W natarciu są natomiast bilety kupowane za pomocą aplikacji na smartfony. Tu wzrostu przekroczył 50 proc. W ten sposób pasażerowie ZTM kupili 12 mln biletów.
Jeśli ktoś z mieszkańców Warszawy decyduje się na zakup w Punkcie Obsługi Pasażerów to zwykle są to Dworzec Wileński, stacja metra Świętokrzyska oraz Centrum.
Warszawski przewoźnik przyznaje, że 2019 r. był bardzo pracowity dla kontrolerów. Przeprowadzili oni o 17,5 proc. więcej kontroli niż rok wcześniej. Gapowiczom wystawiono łącznie ponad 220 tys. mandatów.
Źródło: WTP
Masz news, zdjęcie lub film związany z pogodą? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl