RegionalneWarszawaWarszawa. Stołeczni urzędnicy pomogą sanepidowi jako wolontariusze

Warszawa. Stołeczni urzędnicy pomogą sanepidowi jako wolontariusze

Około 40 pracowników Urzędu m.st. Warszawy wesprze w formie wolontariatu inspekcję sanitarną w związku z epidemią koronawirusa.

Warszawa. Pracownicy urzędu miasta będą wspierać sanepid
Warszawa. Pracownicy urzędu miasta będą wspierać sanepid
Źródło zdjęć: © Maciej Luczniewski / Forum | RM, Maciej Luczniewski / Forum

10.11.2020 | aktual.: 02.03.2022 08:05

Jak przekazał stołeczny ratusz w komunikacie, na początku listopada urząd podpisał porozumienie z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w zakresie wsparcia przy zapobieganiu i zwalczaniu zakażenia wirusem SARS-CoV-2 na terenie Warszawy.

Oznacza to w praktyce wsparcie pracy sanepidu w ramach Programu Wolontariatu Pracowniczego Urzędu m.st. Warszawy.

Warszawa. Grupa pracowników będzie pomagać zdalnie

Grupa około 40 pracowników będzie wspierać sanepid po godzinach swojej pracy oraz nieodpłatnie. Będą kontaktowali się telefonicznie z osobami, które podlegają kwarantannie. Do ich zadań będzie należało również przygotowanie dokumentacji potrzebnej do skierowania na kwarantannę.

Jak podaje stołeczny ratusz, wolontariusze otrzymają od pracodawcy telefon służbowy i komputer. Pracę będą wykonywać zdalnie, bez konieczności wizyty w sanepidzie. Każdy z nich zadeklarował pracę w wymiarze 2-3 godzin tygodniowo plus dodatkowo w weekendy. Wsparcie w tym zakresie potrwa do końca roku.

Obecnie wolontariusze są szkoleni. Zakładane są im konta z dostępem do systemów informatycznych inspekcji sanitarnej i podpisywane są indywidualne porozumienia pomiędzy Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną a wolontariuszami.

Warszawa. Szkolenia dla seniorów

To nie jedyne działanie wolontariuszy-pracowników urzędu w czasie pandemii. Wcześniej zostały przeprowadzone warsztaty on-line dla osób po 60. roku życia. Łącznie wzięło w nich udział aż 127 seniorów. Innym działaniem wspierającym seniorów była akcja szycia maseczek przez pracowników-wolontariuszy w urzędach dzielnic.

Warszawa. Jedyny program w Polsce

Program Wolontariatu Pracowniczego w Urzędzie m.st. Warszawy powstał z inicjatywy pracowników w 2017 r. Zakłada różne możliwości angażowania pracowników i wspierania ich działań przez pracodawcę. Główną formą programu jest konkurs pomysłów na akcje wolontariackie, w którym pracownicy-wolontariusze zgłaszają swoje propozycje działań. Pozostałe działania wolontariackie organizuje pracodawca z własnej inicjatywy.

Urząd m.st. Warszawy jest jedyną instytucją publiczną w Polsce z tak kompleksowo przygotowanym i realizowanym programem wolontariatu pracowniczego – podkreślają władze miasta.

Zobacz także
Komentarze (0)