Warszawa. Rozpoczął się Wielkanocny Festiwal Beethovena. Zmieniony termin
W sobotę, 10 października rozpoczął się 24. Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena. Festiwal nie mógł się odbyć wiosną ze względu na pandemię koronawirusa.
11.10.2020 | aktual.: 01.03.2022 14:08
Jak podkreśla stołeczny ratusz, rok 2020 okazał się niezwykle trudny dla świata sztuki. Z powodu pandemii odwołano m.in. festiwale, spotkania i koncerty.
Warszawa. Nowe oblicze programu
Z powodu pandemii nie udały się też huczne obchody 250. rocznicy urodzin Ludwiga van Beethovena, których ważną częścią miał być Wielkanocny Festiwal. W marcu wydarzenie nie mogło dojść do skutku. Udało się je przełożyć na termin 10-22 października.
Nadzwyczajne okoliczności wpłynęły nie tylko na przesunięcie terminu festiwalu, ale także na nowe oblicze programu. Organizatorzy z wyprzedzeniem ograniczyli dostępność miejsc na salach koncertowych, tak by spełniały rygory sanitarne, obowiązujące od soboty, 10 października. Festiwal jest współfinansowany przez Miasto Stołeczne Warszawa.
Warszawa. Hołd dla Krzysztofa Pendereckiego
- Podczas 10 koncertów wystąpią znakomite polskie zespoły i polscy artyści. Wykonają dzieła patrona festiwalu oraz jego romantycznych następców: Schuberta, Schumanna, Chopina, Liszta, Mendelssohna i Brahmsa. Ważne miejsce zajmą także utwory Krzysztofa Pendereckiego, których przypomnienie będzie rodzajem hołdu dla zmarłego w tym roku mistrza. Intrygująco zapowiada się koncert kameralny Kwartetu Śląskiego, który wykona wszystkie kwartety smyczkowe Pendereckiego i Wielką fugę Beethovena – czytamy w komunikacie ratusza.
Warszawa. Równolegle drugi festiwal
W ramy czasowe 24. edycji Wielkanocnego Festiwalu został włączony II. Festiwal Romantycznych Kompozycji (13-15 października). Jest to kontynuacja nowego festiwalu, zorganizowanego po raz pierwszy w 2019 roku przez Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena. Jego celem jest rozpowszechnienie dziedzictwa Józefa Elsnera oraz jego uczniów. Trzy koncerty skupione wokół przewodnich tematów przypomną twórczość mało znaną i zapomnianą, lecz wartą przywrócenia do repertuaru koncertowego.