RegionalneWarszawaWarszawa. Ratusz wprowadzi E-Opiekę. Nowy system do zarządzania usługami opiekuńczymi

Warszawa. Ratusz wprowadzi E‑Opiekę. Nowy system do zarządzania usługami opiekuńczymi

Miasto zawarło umowę na innowacyjny system informatyczny do zarządzania miejskimi usługami opiekuńczymi. Ma on poprawić komfort życia mieszkańców stolicy i osób pracujących w tym sektorze.

Warszawa.Miasto podpisało umowę na nowy projekt dotyczący opieki
Warszawa.Miasto podpisało umowę na nowy projekt dotyczący opieki

W wyniku podpisanej umowy z firmą Sygnity zostanie opracowany centralny system informatyczny, który umożliwi efektywne zarządzanie usługami opiekuńczymi oraz pracami w 28 ośrodkach pomocy społecznej. Poza tym powstanie też aplikacja m-Opieka, ułatwiająca pracę opiekunkom, wspierającym na co dzień warszawiaków, np. osoby z niepełnosprawnościami - przekazał stołeczny ratusz.

W pierwszym etapie prac, tj. jeszcze w tym roku, zostaną zaprojektowane najważniejsze aplikacje informatyczne służące kontroli i monitoringowi usług społecznych. W drugim kwartale 2022 roku rozpocznie się wdrażanie i testowanie tych funkcjonalności. Cały system powinien zostać uruchomiony w czwartym kwartale 2022.

- Projekt E-Opieka to jeden z kluczowych projektów społecznych prowadzonych przez m.st. Warszawa i jeden z pierwszych tego typu w Polsce. Powstał w odpowiedzi na potrzeby mieszkańców oraz pracowników, którzy wspierają warszawiaków. Staramy się, by osoby potrzebujące pomocy miały do niej możliwie najprostszy i najszybszy dostęp, a jakość świadczonych usług była jak najwyższa – powiedziała Aldona Machnowska-Góra, wiceprezydentka Warszawy.

System E-Opieka zapewni mieszkańcom dostęp do bieżących informacji o świadczeniach opiekuńczych oraz możliwość oceny ich jakości. Elementem systemu będzie też portal informacyjny zawierający aktualności o świadczonych usługach, np. dotyczących gorących posiłków i teleopieki. Oprócz tego użytkownik systemu będzie mógł sprawdzić ile godzin opieki zostało mu przyznane, przekazać uwagi na temat świadczonych usług i skorzystać z centrum wsparcia.

W ramach projektu mieszkańcy otrzymają dostosowane do indywidualnych potrzeb urządzenia typu smart – opaski z przyciskiem SOS, a w miejscu ich zamieszkania zostaną zamontowane czujniki bezpieczeństwa. Dodatkowo zapewnione zostanie całodobowe centrum teleopieki, do którego w czasie rzeczywistym spływać będą informacje z opasek oraz czujników bezpieczeństwa. Na podstawie tych danych centrum teleopieki będzie podejmować adekwatne do sytuacji kroki, w tym powiadamiać rodzinę lub służby ratownicze oraz prowadzić stały monitoring dalszego przebiegu sytuacji. 

Tego rodzaju rozwiązania ułatwią również pracę pracowników ośrodków pomocy społecznej. Przede wszystkim skrócą czas związany z przygotowaniem dokumentacji. Pozwolą nie tylko sprawdzić, czy wizyta opiekuna osoby niesamodzielnej się odbyła, ale też czy została przeprowadzona o zaplanowanej porze, ile trwała i czy zaplanowane czynności zostały wykonane. Możliwy będzie również stały kontakt z pracownikiem, a dzięki aplikacji m-Opieka, opiekunowie będą mieć stały dostęp do swojego harmonogramu.

Całkowita wartość projektu E-Opieka, w ramach którego powstanie wspomniany system, to ponad 26 milionów złotych.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)