Warszawa. Przerwana trasa rowerowa z Żoliborza na Ursynów
Aktywiści z Ochoty poinformowali, że z projektu modernizacji alei Niepodległości usunięta została droga dla rowerów.
30.11.2020 | aktual.: 02.03.2022 16:10
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ratusz planuje modernizację Al. Niepodległości, której głównym celem jest poprawa 14 sygnalizacji świetlnych na odcinku od ul. Koszykowej do Domaniewskiej - informuje TVN Warszawa.
Koncepcja zakłada zbudowanie nowych dróg dla rowerzystów na całej długości alei Niepodległości. Na odcinku od Koszykowej do Domaniewskiej mają powstać po obu stronach ulicy. Natomiast od Nowogrodzkiej do Koszykowej - tylko po stronie zachodniej.
Planowane drogi rowerowe pozwoliłyby na nieprzerwany przejazd z Mokotowa przez centrum na Żoliborz i Bielany. Dziś ścieżka w alei Jana Pawła II urywa się przy skrzyżowaniu ze Świętokrzyską i Prostą. Trwa jednak przebudowa tej ulicy na odcinku między rondem ONZ a rondem Czterdziestolatka. W przyszłości mogłaby połączyć się więc z drogami planowanymi w alei Niepodległości.
Prace projektowe są opóźnione. Pierwotny termin ich zakończenia planowany był na grudzień ubiegłego roku, został jednak przesunięty o rok.
Warszawa. Wyłączono fragment drogi
Stowarzyszenie Ochocianie oznajmiło w czwartek, że z w międzyczasie z opracowania wyłączony został fragment drogi rowerowej między Nowogrodzką a Wawelską.
- Między rondem Czterdziestolatka a skrzyżowaniem przy GUS powstanie dziura, którą ironicznie nazywa się teleportem. Jadąc tą ważną trasą przez centrum miasta, na ochockim odcinku rowerzyści nie będą mieli wydzielonego dla siebie bezpiecznego miejsca. Którędy pojadą: wielopasmową jezdnią, na której kierowcy rozwijają duże prędkości, czy chodnikiem? Badania nie pozostawiają co do tego wątpliwości. Tam, gdzie nie ma osobnej ścieżki, 89 procent cyklistów wybiera chodnik – cytuje TVN Warszawa przedstawicieli stowarzyszenia.
Warszawa. Różne koncepcje i pomysły
Rzecznik ZDM Jakub Dybalski twierdzi, że przyszłość tego odcinka drogi rowerowej nie jest jeszcze ostatecznie zatwierdzona. - Projektowanie cały czas trwa, więc ścierają się koncepcje i pomysły. Jeszcze nie jest przesądzone jaka będzie ostateczna wersja, bo dopiero powstaje. To jasne, że ten odcinek jest arcyważny dla spójności sieci dróg rowerowych w mieście - podkreśla.
- Na tym odcinku okazało się, że wszelkie warianty możliwe do zrobienia musiałyby zakładać zasadniczą przebudowę ulicy, o skali podobnej do przebudowy alei Jana Pawła II, czyli z wejściem na jezdnię, przesuwaniem krawężników i tak dalej - wylicza Dybalski.
- Projektant, zgodnie z zamówieniem, miał zaprojektować zmiany w sygnalizacji dla systemu sterowania ruchem z uwzględnieniem drogi rowerowej, a nie przebudowę całej arterii - to znacząco wykracza poza zamówienie. Termin oddania projektu jest przedłużany właśnie dlatego, że rozważamy jak wybrnąć z tej sytuacji. Obecnie jest aneksowany do 18 grudnia, ale może być jeszcze przedłużony - zapowiada.
Źródło: TVN Warszawa