Warszawa. Powstanie ścieżka dla rowerów wzdłuż ul. Marszałkowskiej. Umowa z wykonawcą
Ulica Marszałkowska niebawem będzie przyjazna rowerzystom. Zarząd Dróg Miejskich podpisał umowę z firmą Adrog, która po zachodniej stronie na odcinku od ul. Świętokrzyskiej do ronda Dmowskiego wybuduje drogę dla rowerów. Inwestycja to część programu Nowe Centrum Warszawy.
Jak poinformował Zarząd Dróg Miejskich, nowa droga dla rowerów powstanie wzdłuż pl. Defilad. Od północy zostanie włączona do istniejącej infrastruktury rowerowej na skrzyżowaniu ulic Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej. Od południa połączy się z planowanym układem dróg i przejazdów rowerowych na rondzie Dmowskiego. W ramach projektu wyremontowany zostanie też chodnik, a na szerokiej jezdni wytyczone zostaną miejsca postojowe.
Drogę dla rowerów wybuduje firma Adrog. Pod koniec stycznia jej ofertę jako najkorzystniejszą wybrano w przetargu (zaproponowała 2 mln 643 tys. zł brutto), a pod koniec lutego podpisano umowę. To zielone światło do rozpoczęcia prac, które potrwają do lata. Jesienią na odcinku od Świętokrzyskiej do ronda Dmowskiego posadzony zostanie nowy żywopłot, podobnie jak na ul. Świętokrzyskiej.
Warszawa. Program Nowe Centrum Warszawy
Inwestycja będzie pierwszym krokiem do odnowienia ul. Marszałkowskiej w ramach programu Nowe Centrum Warszawy. Następnie – w kolejnych latach – przejdzie znacznie większe zmiany. Mają one bazować na koncepcji „Zielonej Marszałkowskiej”, opracowanej przez Zarząd Zieleni i konsultowanej z mieszkańcami. Na ulicy będzie więcej zieleni, także między torowiskiem a jezdnią.
Na całej długości ulicy powstanie droga dla rowerów. Od ul. Królewskiej do pl. Bankowego zostanie wytyczona dzięki przeniesieniu parkowania na jezdnię. Dalej na północ rowerzyści przejadą przez pl. Bankowy i drogą rowerową wzdłuż ul. Andersa dojadą na Żoliborz. Tam, w ramach osobnego projektu, powstanie trasa rowerowa w ciągu ul. Mickiewicza. W ten sposób powstanie długi i spójny korytarz rowerowy przez ścisłe centrum miasta.
Warszawa. Lepsza dostępność
Marszałkowska stanie się też bardziej dostępna dla pieszych. Oprócz zebr na wysokości ulic Nowogrodzkiej i Widok, które powstaną w ramach likwidacji barier architektonicznych przy rondzie Dmowskiego, planowane są również naziemne przejścia na wysokości ul. Złotej oraz na Osi Saskiej. W planach jest również budowa sygnalizacji świetlnej na niebezpiecznym przejściu dla pieszych przy Senatorskiej i przebudowa sygnalizacji u zbiegu z Królewską.