Warszawa. Nowe ładowarki dla elektrycznych autobusów. Zaczną działać we wrześniu
Kolejne punkty, które będą zasilać elektryczne pojazdy w trakcie ich kursów, powstają na pętlach. Wkrótce w stolicy uruchomionych zostanie dziewięć ładowarek dla autobusów. We wrześniu zaczną pracę kompleksy zasilające na Wilanowie i na ulicy Konwiktorskiej, a na ulicy Browarnej na początku października.
Skąd biorą energię elektryczne autobusy? W tej chwili tabor Miejskich Zakładów Autobusowych korzysta z trzech ładowarek pantografowych i ponad 150 urządzeń wtyczkowych w zajezdniach "Woronicza", "Ostrobramska" i "Stalowa". Zasób energetyczny "elektryków" zasilać mogą też pantografy, usytuowane w 11 punktach na pętlach - ładowania na pętlach Spartańska, Esperanto, Szczęśliwice, Nowodwory, Konwiktorska i Chomiczówka.
Ale już niebawem sieć miejsc, w których kierowca może doładować swój autobus, zagęści się. Kończą się prace nad tworzeniem ładowania pantografowego na pętli Wilanów. To jest jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych Miejskich Zakładów Autobusowych w ostatnich latach. Finalnie będzie tu aż sześć punktów zasilających autobusy linii 116, 180 i E-2. Każde z urządzeń zapewni moc 400 kW, a cała stacja prawie 2,5 megawata prądu.
Warszawa. Nowe ładowarki dla elektrycznych autobusów. Zaczną działać we wrześniu
Jak informuje biuro prasowe stołecznego ratusza, prace są prowadzone bardzo sprawnie, bez konieczności ograniczania funkcjonowania pętli. Autobusy rozpoczną korzystanie z ładowarek w przyszłym miesiącu.
Na przełomie września i października zaczną też działać nowe ładowarki na pętlach Konwiktorska, gdzie przybędzie jedno stanowisko, oraz na dwa punkty na Browarnej.