RegionalneWarszawaWarszawa. Jest umowa na podziemny przystanek tramwajowy i tunel pod Dworcem Zachodnim

Warszawa. Jest umowa na podziemny przystanek tramwajowy i tunel pod Dworcem Zachodnim

Warszawiacy pojadą podziemną linią tramwajową do odnowionej stacji kolejowej. Znajdzie się tam także węzeł przesiadkowy. Więcej szczegółów w artykule.

Warszawa. Jest umowa na podziemny przystanek tramwajowy i tunel pod Dworcem Zachodnim
Źródło zdjęć: © East News

Urząd Miasta poinformował, że we wtorek, 7 lipca została podpisana umowa, o łącznej wartości 2,4 mld złotych, dotycząca przebudowy stacji kolejowej i budowy podziemnego przystanku tramwajowego. Nad projektem będą wspólnie pracowały Tramwaje Warszawskie i PKP Polskie Linie Kolejowe.

"Jest to pierwszy etap prac, pozwalający w przyszłości na rozszerzenie trasy w kierunku Woli. Wraz z zarządcą infrastruktury kolejowej zbudujemy podziemny przystanek tramwajowy połączony z przejściem podziemnym i dworcem kolejowym. Kolejarze będą także pracowali nad przebudową największej warszawskiej stacji kolejowej. Maksymalny koszt części inwestycji, który finansuje stolica, to 170 mln złotych" – podaje stołeczny ratusz.

Warszawa. Na stację tramwajem

Po modernizacji z Dworca Zachodniego tramwaj pojedzie tunelem o długości około 500 metrów pod Parkiem Zachodnim. Kolejny przystanek mieszkańcy Warszawy znajdą między jezdniami ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 roku na wysokości hotelu Ibis. Następnie trasa pobiegnie wzdłuż tej ulicy aż do ulicy Grójeckiej, tam tramwaje skręcą w kierunku Centrum, Okęcia lub pojadą na wprost do pętli Banacha.

"Zobacz także: Warszawa. Wypadek autobusu na S8. "Akcja strażaków jest jak gra w ciężkie bierki""

Inwestycja ta umożliwi dojazd tramwajem do stacji Warszawa Zachodnia, pod stacją natomiast powstanie podziemny węzeł przesiadkowy. Będzie tam przejście na perony kolejowe i autobusowe.

"Podziemny przystanek tramwajowy będzie podobny do stacji metra. Perony tramwajowe będą bardzo blisko peronów kolejki WKD i znajdą się na poziomie –2. Na poziomie -1 będzie korytarz łączący wszystkie perony. Powstaną ruchome schody i windy – pasażerowie nie będą musieli wychodzić na zewnątrz, aby przesiąść się z tramwaju do pociągu" – dodaje Urząd Miasta.

W przyszłym roku mają być gotowe projekty i pozwolenie na budowę.
Jest to część większego projektu. Trasa, której długość wyniesie blisko 19 kilometrów, docelowo połączy Wolę, Odolany, Dworzec Zachodni, Ochotę, Mokotów i Wilanów. Miasto ma zyskać również 213 nowych tramwajów, na które umowa była podpisana w czerwcu 2019 roku.

Masz news, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)