RegionalneWarszawaWarszawa. Fotoradary z Poniatowskiego w gotowości bojowej. Wchodzą w system

Warszawa. Fotoradary z Poniatowskiego w gotowości bojowej. Wchodzą w system

Urządzenia przeszły testy, zmieniły nieco lokalizację i zostały zaakceptowane przez biuro konserwatora zabytków. Teraz, po wielu perypetiach, mogą zabrać się do pracy. Zostały włączone do ogólnopolskiego systemu fotoradarowego.

Warszawa. Fotoradary z mostu Poniatowskiego włączone do systemu nadzoru nad ruchem drogowym (Źródło: Agencja Gazeta, fot: Dariusz Borowicz)
Warszawa. Fotoradary z mostu Poniatowskiego włączone do systemu nadzoru nad ruchem drogowym (Źródło: Agencja Gazeta, fot: Dariusz Borowicz)

10.09.2021 18:53

O gotowości do pracy fotoradarów, które mają zmienić zachowania kierowców na moście Poniatowskiego, poinformowała Monika Niżniak, rzecznik prasowa Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego. Sprzęt został zsynchronizowany i włączony w sieć CANARD, czyli Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.

Teraz będą fotografować pojazdy, które przekroczą dopuszczalną prędkość na odcinku drogi na moście. Zdyscyplinują kierowców, którym zdarza się dociskać gaz na stołecznych ulicach.

Rzecznik prasowa powiedziała PAP, że po kontroli przeprowadzonej na moście Poniatowskiego przez Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków oraz zaleceniach dotyczących usunięcia dwóch fotoradarów, Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego jeszcze raz poprosiło o konserwatorską opinię i zgodę na włączenie urządzeń w system.

Konserwator oczekuje jeszcze demontażu fotoradarów ustawionych przy kamiennych ławach. To stanie się do 1 grudnia 2023 roku. Te żółte skrzynie do tego czasu będą mogły służyć, wraz z pozostałym wyposażeniem mostu w system do kontroli pomiarów, ale potem znikną.

Warszawa. Fotoradary z mostu Poniatowskiego w gotowości bojowej. Włączą się w system

Fotoradary z mostu Poniatowskiego to kolejne urządzenia w stolicy, które GITD nadzoruje i wykorzystuje do kontroli prędkości pojazdów. Przejęły zadanie prowadzenia pomiarów i kontrol od straży miejskiej, gdy służby miejskie i gminne straciły uprawnienia.

Fotoradary bardzo pomagają okiełznać przekraczających prędkość kierowców. Miejsca, w których warszawiacy lubią się rozpędzić najbardziej, bez względu na ograniczenia to ulica Spacerowa, Grójecka, most Gdański - tam miejskie fotoradary wykazały najwięcej przypadków łamania przepisów drogowych w zakresie zalecanej prędkości.

Zobacz także
Komentarze (0)