Warszawa. Bilety dostępne w nowej aplikacji GoPay
Od lipca bilety komunikacji miejskiej dostępne są w aplikacji GoPay. To już siódma aplikacja, dzięki której można szybko i bezpiecznie kupić bilety bez konieczności odwiedzania kiosku czy zatrzymywania się przy automacie biletowym.
06.07.2020 07:52
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Od początku lipca działa nowa aplikacja – GoPay. Dołączyła do sześciu aplikacji sprzedażowych na urządzenia mobilne: jakdojade, Mint Mobile Warszawa, mPay, moBilet, SkyCash i zbiletem.pl. Można ją pobrać ze sklepu Google Play, App Store lub Windows Marketplace.
Po zakończeniu instalacji i uruchomieniu aplikacji należy wybrać miasto i rodzaj biletu. W ofercie znajdują się bilety czasowe, jednorazowe i krótkookresowe. Bilet jest aktywny od momentu kupienia. Podczas kontroli biletów należy wejść w zakładkę "Kontrola biletów" i nacisnąć aktywny bilet. Wówczas kontroler za pomocą urządzenia kontrolerskiego odczyta kod QR biletu – informuje w komunikacie Warszawski Transport Publiczny.
Płatności za bilet można dokonać przy użyciu MasterPass, karty płatniczej lub przelewem. Ten kanał sprzedaży z roku na rok staje się coraz popularniejszy. W 2019 roku sprzedano ponad 79,7 mln wszystkich biletów czasowych, jednorazowych i krótkookresowych. Przez telefon komórkowy kupiono ponad 16 proc. biletów czasowych i jednorazowych oraz ponad 10 proc. biletów krótkookresowych. Rok wcześniej było to odpowiednio – ponad 78,6 mln oraz ponad 10 proc. i 6 proc.