RegionalneWarszawaWarszawa bez linii średnicowej

Warszawa bez linii średnicowej

Od 29 czerwca do 1 września zamknięta zostanie podmiejska linia średnicowa na odcinku od Warszawy Zachodniej do Warszawy Wschodniej

Warszawa bez linii średnicowej

19.06.2013 10:18

W związku z pracami prowadzonymi przez Polskie Linie Kolejowe, od 29 czerwca do 1 września zamknięta zostanie podmiejska linia średnicowa na odcinku od Warszawy Zachodniej do Warszawy Wschodniej. Spowoduje to duże zmiany w kursowaniu pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej oraz Kolei Mazowieckich.

W czasie zamknięcia dopuszczony zostanie jedynie ruch wahadłowy na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Śródmieście.

W czasie wyłączenia pociągi będą kursowały zasadniczo po torach dalekobieżnych. Większość pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich będzie dojeżdżała jedynie do Dworca Zachodniego i Dworca Wschodniego. Przez Dworzec Centralny będą kursować jedynie wybrane pociągi KM (w tym pociągi linii lotniskowej KML) oraz pociągi SKM linii S3.

Zmiany w kursowaniu pociągów SKM:

*Linia S1 *zostanie podzielona na trzy linie:

S1 – kursującą na odcinku Warszawa Śródmieście – Warszawa Ursus

S10 – kursującą na odcinku Warszawa Wschodnia – Otwock

S11 – kursującą uzupełniająco na odcinku Warszawa Zachodnia – Pruszków.

Linia S2 zostanie podzielona na dwie linie:

S2 – kursującą między Lotniskiem Chopina a Dworcem Śródmieście (w tym 2 kursy skrócone tylko do odcinka Warszawa Śródmieście Warszawa Zachodnia) i

S20 – kursującą na odcinku Warszawa Wschodnia – Sulejówek Miłosna (w czasie dwóch pierwszych weekendów lipca, w związku z dodatkowymi pracami torowymi na odcinku Warszawa Rembertów-Sulejówek Miłosna, w czasie których zamknięty zostanie jeden tor, pociągi linii S20 będą kursować wyłącznie na odcinku Warszawa Wschodnia-Warszawa Rembertów. Pozostały odcinek będzie obsługiwany przez pociągi Kolei Mazowieckich).

Linie S1 i S2 będą stanowiły połączenia wahadłowe między Dworcem Zachodnim a Dworcem Śródmieście. Każda z tych linii będzie kursowała osobnym torem (S1 po torze południowym,S2 po torze północnym) co ok. 30-40 minut.

Zastępcza komunikacja tramwajowa

Pasażerowie pociągów będą mogli korzystać z regularnych linii tramwajowych, których trasy pokrywają się z linią średnicową, czyli: 7, 8, 9, 22 i 24. Żeby maksymalnie wzmocnić komunikację tramwajową między Dworcem Wschodnim a pl. Zawiszy, uruchomione zostaną także dwie nowe linie tramwajowe: 45 *i *77.

Linia *77 *będzie kursowała na trasie: BANACHA – Grójecka – Al. Jerozolimskie – al. Zieleniecka – Kijowska – DWORZEC WSCHODNI. Tramwaje będą podjeżdżały na przystanki co 10 minut w godz. szczytu, co 15 minut poza szczytem i w soboty a co 20 minut w dni świąteczne.

Linia *45 *będzie dodatkowo wzmacniała komunikację w ciągu al. Jerozolimskich, ale tylko w dni powszednie w godzinach szczytu. Będzie kursowała z częstotliwością co 10 minut na trasie: WIATRACZNA – Al. Jerozolimskie – Grójecka – PL. NARUTOWICZA.

Zawieszone za to zostanie kursowanie linii 25.

Zastępcza komunikacja autobusowa

Pasażerowie, podobnie jak w przypadku tramwajów, będą mieli do dyspozycji liczne regularne linie autobusowe, które kursują wzdłuż linii średnicowej: 117, 127, 128, 158, 175, 517 i521.

Uruchomiona zostanie nowa linia 313, która umożliwi pasażerom, w dni powszednie w godzinach szczytu, dojazd do centrum Warszawy z Dworca Wschodniego. Autobusy tej linii będą odjeżdżały z pętli od strony ul. Lubelskiej. Linia będzie kursowała z częstotliwością co 10 minut na trasie: DW. WSCHODNI (Lubelska) – Skaryszewska – Targowa – Kłopotowskiego – Jagiellońska – al. Solidarności – Marszałkowska – Al. Jerozolimskie – Emilii Plater – DW. CENTRALNY (powrót: DW. CENTRALNY – Emilii Plater – Pl. Grzybowski – Królewska – Marszałkowska – al. Solidarności – Jagiellońska – Marcinkowskiego – Targowa – Lubelska – DW. WSCHODNI (Lubelska).

Zmieniona zostanie także trasa linii zastępczej ZS1. Jej nowa trasa będzie prowadziła ulicami: PKP PRUSZKÓW – Sienkiewicza – Powstańców – al. Wojska Polskiego – Bohaterów Warszawy – Warszawska – Keniga – Wojciechowskiego – Traktorzystów – URSUS-RATUSZ. Dzięki temu pasażerowie z Pruszkowa i Piastowa będą mogli dojechać do pociągu SKM linii S1.

Szczegółowe informacje zostaną opublikowane na stronie internetowej ZTM do końca bieżącego tygodnia.

Honorowanie biletów

Utrzymane zostają wszystkie zasady związane z honorowaniem biletów obowiązujące w czasie budowy przystanku Warszawa Ursus Niedźwiadek na linii Warszawa – Skierniewice.

Bilety ZTM i KM honorowane będą w pociągach PKP IC oraz Przewozów Regionalnych na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia.* (Szczegółowe zasady honorowania biletów w tym przypadku są jeszcze w trakcie ustalania). *

Bilety ZTM będą honorowane w pociągach KM kursujących między stacjami Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia p. Warszawę Centralną.

Bilety KM będą honorowane w wahadłowych pociągach SKM pomiędzy Warszawą Zachodnią a Warszawą Śródmieście, a także w środkach komunikacji miejskiej, których trasy pokrywają się przebiegiem z odcinkiem linii średnicowej Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia.

W dniach 6-7.07 oraz 13-14.07, w związku z dodatkowymi pracami torowymi na odcinku Warszawa Rembertów – Warszawa Sulejówek Miłosna, bilety ZTM będą honorowane, na odcinku Warszawa – Sulejówek Miłosna, w pociągach KM obsługujących linię siedlecką.

Obraz
skmwarszawa zachodniawarszawa wschodnia
Zobacz także
Komentarze (0)